Pracownicy biura

Jak być dobrym managerem?

KarieraKariera - specjalista Tipy.pl
Możesz nauczyć się kilku technik motywacji, dzięki czemu będziesz lepszym managerem. Poprzez stałe wspieranie i motywowanie pracowników możesz zapewnić swojej firmie sukces. Istnieje kilka sposobów na to, jak podnieść morale pracowników. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak to zrobić i zostać dobrym managerem.
1
Złe zachowanie managera
Pracowników zawsze traktuj z szacunkiem, nawet jeśli oni nie mają szacunku do ciebie. Tracąc panowanie nad sobą, przeklinając i upominając publicznie pracowników, sprawiasz, że przestają cię traktować poważnie. Każdy pracownik, który usłyszy o twoim niewłaściwym zachowaniu, traci momentalnie do ciebie szacunek i zastanawia się czy będzie kolejną twoją ofiarą.
2
Okazywanie zainteresowania prywatnym życiem pracowników, wywoła u nich zadowolenie. Dowiedz się o swoich pracownikach na tyle dużo, by móc zapytać się ich o rodzinę, gdy spotkacie się przypadkowo na korytarzu. Staraj się zrozumieć ich uczucia i traktuj ich jak ludzi, a nie towar. Dzięki temu czują się oni dowartościowani.
3
Spraw, aby pracownicy czuli, że mają wpływ na decyzje podejmowane w ich sprawach. Chodzi tu o warunki pracy, stanowisko, terminy i cele.
4
Stwórz przyjazne środowisko pracy. Upewnij się, że obszar jest odpowiednio oświetlony, zapewnione jest ciepło i odpowiednio działająca klimatyzacja. Zadbaj o to, by cały obszar był czysty i w dobrym stanie.
5
Pamiętaj o podstawowych zasadach grzecznego wychowania, których nauczyłeś się będąc dzieckiem. Używaj zwrotów grzecznościowych, takich jak „Proszę”, „Dziękuję”.
6
Stwórz program nagradzania najlepszych pracowników. Zadbaj o to, by dostali oni publiczne wyróżnienie. Należy bowiem doceniać pracowników, których działania wykraczają poza ich obowiązki.
7
Świętuj sukces firmy. Zorganizuj obiad dla pracowników, pokaż im wycinek z gazety z odpowiednim artykułem lub po prostu zbierz wszystkich razem i wyraź uznanie da zespołu, bez którego nie osiągnąłbyś tego sukcesu. Jest to jedna z najlepszych strategii motywacji pracowników. Każdy chce być pochwalony za ciężką i dobrze wykonaną pracę.
8
Stań za swoimi pracownikami. Bądź ich najlepszym rzecznikiem. Choć ważne jest, aby klient był zadowolony, należy również zadbać o swoich pracowników i wziąć odpowiedzialność za swoje dyrektywy. Daj pracownikom możliwość podejmowania dodatkowych działań, które mają na celu zadowolenie klienta. Staraj się łagodzić konflikty pomiędzy pracownikami, a klientami lub dostawcami.
9
Daj wyraźne wskazówki i określ priorytety. Dzięki temu unikniesz ewentualnych nieporozumień pomiędzy tym czego ty oczekujesz od pracowników, a tym co pracownicy myślą, że należy zrobić.
10
Unikaj zwolnień z pracy i redukcji etatów. Nic nie zmniejszy efektywności działania pracowników, niż zastanawianie się, czy jutro będą mieli pracę. Jeśli musisz zredukować etat, podaj dokładne powody i wyraź niezadowolenie, że musisz to zrobić. Wyjaśnij pozostałym pracownikom, jakie kroki podejmiesz, aby zapewnić im zatrudnienie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Szef
Zaufanie w firmie
Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane