Łapanie jabłek

Jak się bawić w łapanie jabłek?
AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl

Łapanie jabłek (bobbing for apples) jest klasyczną zabawą na Halloween. Szczególnie dużo radości daje najmłodszym uczestnikom zabawy. Tradycyjna wersja wymaga dużej beczki albo innego dużego zbiornika z wodą.
P

* duża miska
* woda
* jabłka średniej wielkości lub małe

1
Łapanie jabłek

Uczestnicy po kolei wyławiają jabłka z miednicy wypełnionej wodą za pomocą ust i zębów. Ręce należy trzymać z tyłu za plecami. Zasady gry mogą być różnie ustalane. Zwykle jednak wygrywa ta osoba, której uda się wyciągnąć jabłko w jak najszybszym czasie. Wówczas osoba prowadząca powinna mierzyć czas stoperem dla każdego z uczestników.

Można tą zabawę jeszcze utrudnić poprzez zawiązanie oczu uczestnikom gry. W dawnych czasach osoba, która wygrała, wygrywała całusa od innego uczestnika zabawy (wybór od kogo ma być ten buziak należał do zwycięzcy).

2
Wersja z wiszącymi jabłkami

Inna wersja tej zabawy to łapanie zębami jabłek zwisających na nitkach z sufitu lub z drzewa. Jabłka wówczas powinny wisieć na wysokości głowy. Jest to troszkę łatwiejsza wersja od wyciągania jabłek z wody. Idealna na imprezy organizowane w ogrodzie. Należy przywiesić kilka jabłek na sznurkach. Komu pierwszemu uda się złapać zębami jabłko ten wygrywa.

3
Wiszące pączki

Zabawa ta jest taka sama jak wersja z wiszącymi jabłkami z tą różnicą, że zamiast jabłek wiszą pączki, w które należy się wgryźć.

4
Jabłka w mące

Wersja ta jest bardzo podobna do klasycznej (z wodą) jednak w tym przypadku zamiast miednicy z wodą mamy miednicę z mąką. Po zabawie twarze wszystkich uczestników gry są białe.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

xXDiabloXx
01.11.2010
fajne ;)