Obierki jabłek

Jak wróżyć z obierków jabłek na Andrzejki?

HaijlaHaijla - specjalista Tipy.pl
Tradycja wróżb andrzejkowych wywodzi się prawdopodobnie jeszcze z czasów pogańskich. Wróżb jest bardzo wiele, jednak jedną z najbardziej popularnych jest rzucanie obierków jabłek. Dzięki tej wróżbie możemy się dowiedzieć na jaką literę będzie się zaczynało imię naszego przyszłego męża.
P

* Jabłka
* Noże lub obieraczka do jabłek

1
Gromadzimy jabłka podobnej wielkości. Będzie nam potrzeba ich tyle, ile jest dziewczyn, które chcą brać udział we wróżbie.
2
Każda dziewczyna otrzymuje jedno jabłko oraz obieraczkę i zaczyna obierać jabłko. Ważne, aby każda z dziewczyn obrała jabłko samodzielnie - tylko wówczas wróżba będzie udana.
3
Ważne, aby jabłko obrać w taki sposób, aby obierka była jak najdłuższa. Ta dziewczyna, która będzie miała najdłuższą obierkę, tej związek będzie trwał najdłużej.
4
Teraz dziewczyny rzucają po kolei za siebie obierki. Obierek należy rzucić za siebie przez lewe ramię (według wierzeń lewa strona ma właściwości magiczne).
5
Teraz należy podejść do rzuconej obierki i sprawdzić w jaką literę się ułożyła. Na taką samą literę będzie zaczynało się imię przyszłego męża dziewczyny.
?

Wskazówki
* Kiedyś wróżby andrzejkowe były przeznaczone wyłącznie dla panien. Chłopcy bawili się w taki sam sposób kilka dni wcześniej na Świętej Katarzyny (Katarzynki - tradycja kawalerskich przepowiedni i wróżb). Obecnie na Andrzejkach mogą brać udział we wróżbach zarówno chłopcy jak i dziewczyny.

Powiązane porady

ciasteczka z wróżbą
wahadełko
ciasteczko z wróżbą

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

MaciejLis
29.04.2013
ahhahah jaka faza