Buty

Jak wróżyć z butów na Andrzejki?
HaijlaHaijla - specjalista Tipy.pl

Dzięki wróżbie z butów możemy się dowiedzieć kto z uczestników zabawy najszybciej wejdzie w związek małżeński. Tradycyjnie w zabawie powinny brać udział panny, wdowy i rozwódki (czyli dziewczyny niezamężne). Chłopcy również mogą sobie wróżyć w taki sposób, ale w dzień Św. Katarzyny (Katarzynki).
1

Buty wychodzące za próg

Wszystkie niezamężne dziewczyny ściągają buty z lewej nogi (lewa strona ma według wierzeń właściwości magiczne).

2
Wszystkie buty ustawiamy rzędem w najdalszym końcu domu/mieszkania, przodem skierowanie ku wyjściu z domu.
3
But, który znajduje się ostatni w kolejce przestawiamy na początek. Powtarzamy to, aż buty "dojdą" do drzwi wejściowych do domu.
4
Właścicielka tego buta, który jako pierwszy przekroczy próg domu najwcześniej wyjdzie za mąż (lub jako pierwsza się zakocha).
5

Rzucanie butem za siebie

Jest jeszcze jedna metoda wróżenia z butów. Wszystkie dziewczyny ściągają buta z lewej nogi. Odwracają się tyłem do drzwi i rzucają buta za siebie (najlepiej jest rzucić buta przez lewe ramię). Jeśli but będzie skierowany w kierunku drzwi to jego właścicielka wyjdzie za mąż. Jeśli but będzie odwrócony tyłem do drzwi, wówczas dziewczyna pozostanie niezamężna.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane