migdałki

Domowe sposoby na migdałki

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
migdałki
1 z 12
Zapalenie migdałków powstaje na skutek infekcji bakteryjnej lub wirusowej i może mieć różny stopień nasilenia. W przypadku przewlekłego zapalenia migdałków następuje ich powiększenie i często powtarzające się ataki infekcji. Zapalenie migdałków to choroba zakaźna, która bardzo szybko może rozprzestrzenić się od jednej osoby do drugiej. Najczęstszymi objawami są ból gardła, gorączka, ból migdałków (szczególnie podczas przełykania), katar, zatkany nos, kaszel i kichanie. Niektóre dolegliwości można wyleczyć w domu za pomocą naturalnych środków. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak domowymi sposobami wyleczyć migdałki.
1
sok z limonki

Do szklanki ciepłej wody dodaj cztery łyżeczki miodu, ¼ łyżeczki soli i świeżo wyciśnięty sok z limonki lub cytryny. Wszystkie te składniki dokładnie wymieszaj ze sobą i tak przygotowany płyn pij dwa razy w ciągu dnia. Jest to jeden z najlepszych domowych środków na zapalenie migdałków.

2
szklanka ciepłego mleka

Innym skutecznym środkiem na migdałki jest wypicie tuż przed snem szklanki gorącego mleka z dodatkiem szczypty kurkumy i pieprzu. Kontynuuj leczenie przez trzy kolejne noce.

3
sok z buraków i marchwii

Połączenie soku z marchwi, soku z buraków ćwikłowych i soku z ogórka to kolejny doskonały środek na leczenie zapalenia migdałków. Zmieszaj 300ml soku z marchwi z 100ml soku buraków i 100ml soku z ogórka. Tak przygotowany płyn pij raz dziennie.

4
fiołek z mlekiem

W 50ml mleka zagotuj 12g kwiatów fiołka wonnego. Przecedź mleko, ostudź i wypij je. Odcedzone kwiaty fiołka są również przydatne w leczeniu zapalenia migdałków. Podsmaż je z odrobiną masła i nałóż na noc na szyję jako okład.

5
kozieradka

Do pól litra wody wsyp 2 łyżki nasion kozieradki (do kupienia tutaj) i gotuj je na małym ogniu przez około 30 minut. Odstaw na bok, poczekaj aż wywar ostygnie. Przecedź wodę i płucz nią gardło 2 razy dziennie.

6
chrzan

Do młynka wsyp równe ilości nasion gorczycy, chrzanu, siemienia lnianego, jęczmienia i nasion rzodkiewki. Przygotuj z nich papkę i zastosuj ją na bolące migdałki.

7
hiacynt wodny

Spal kilka gałązek hiacynta wodnego, tak aby utworzył się z nich popiół. Zmieszaj go z olejem z gorczycy i zastosuj mieszankę na migdałki. Jest to doskonały sposób na złagodzenie stanu zapalnego migdałków.

8
figi

Innym skutecznym domowym sposobem na leczenie migdałków jest ugotowanie kilku surowych fig i starcie ich na tarce. Dodaj do nich wodę, tak aby utworzyć papkę. Zastosuj ją na gardło.

9
kora akacji

Do miski wody dodaj odrobinę kory z akacji i zagotuj ją. Pozostaw na ogniu przez około 20 minut. Po schłodzeniu wywar przecedź i stosuj do płukania gardła.

10
cytryna

Innym skutecznym sposobem na leczenie migdałków jest cytryna. Przetnij owoc na dwie połówki, na jedną z nich nasyp odrobinę pieprzu i soli, a następnie dociśnij je do wnętrza owocu łyżką. Liż połówkę cytryny dopóki nie wydobędziesz niej całego soku. Powtarzaj tą czynność dwa razy dziennie.

11
owocowa
Przejdź na dietę składającą się wyłącznie z owoców. Spożywaj je przez 3–4 dni. Owoce są bardzo pomocne w leczeniu zapalenia migdałków.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

syrop z buraka
Angina
grypa żołądkowa

Podobne porady

Komentarze (33)

* Pola wymagane

Matihautameki
01.03.2017
Monika79 nie wiem czu wiesz ale biorac antybiotyk zagrzybiasz swoj organizm plesnia i grzybami bo z tego zrobione sa antybiotyki ktore zabijaja takze twoja flore bakteryjna z jelit ktore sa ci potrzebne do odpowiedniego trawienia i utrzymywania organizmu w zdrowiu. A wracajac do anginy wystarczy duza dawka wit C oraz poc duzo zimnej wody a nawet jesc lody najlepiej zamrozic kompot szkoda pchac w siebie chemie ze sklepu jestem zywym przykladem wyleczenia anginy w 3 dni ze stanu w ktoeym nie moglem mowic do zupenlego wyleczenia moja zona takze miala to samo i takze po 3 dniach jej przeszlo w 100%- zero antybiotyku 100 zdrowia tylko woda lody i witamina C noi maly post jesli chodzi o jedzenie jak to bywa w chorobie nie chce sie jesc i nie nalezy wmuszac w siebie organizm jest wystarczajaco obciazony wirusem jedzenie (zwlaszcza ciezkie) jeszcze bardziej obciaza organizm co spowalnia a nawet w jakoms stopniu hamuje walke z choroba. Zacznijcie sie leczyc sami a nie wspierac firmy farmaucetyczne. pozdrawiam
Monika79
19.12.2016
Angina to choroba bakteryjna i tylko pomoże antybiotyk.Jest jeszcze kwestia zapalenia migdalów wywołane nie przez bakterię. U mnie było tak, że przez tydzień borykałam się z przeziębieniem. Po tygodniu wydawalo się ze przeziębienie ustapiło, ale zauwazylam zaropialy prawy migdal i bol przy przelykaniu. Myslalam ze to bakteria, ale nie, bo wyleczylam przez plukanie gardla woda z woda utleniona. Pomoglo od razu.Migdal jest czysty.
blazix
07.06.2016
Bardzo boli mnie prawy migdał jakie są na to sposoby?
jaaaa
25.02.2016
Ludzie, ja nie mam migdałków a dziś zrobil mi się ropien w tylnej bocznej części gardła- tam gdzie inni maja migdalki. Usunięcie ich w zaden sposob przed niczym nie chroni gardla.
ph
21.06.2015
Ale bzdury ! Nie czytajcie ludzie tych pierdół, autor igra ze zdrowiem czytelników !
Jk
18.05.2015
Od kiedy na migdaly pije sie mleko,ogolnie nabial !!! Wy chyba raczej chcecie,zeby sie czlowiek nie wyleczyl !
Marysia bez rysia
18.05.2015
Polecam coś na zaropiałe migdały. Kiedyś już miałam ropnie na migdałach i leczenie trwało co najmniej tydzień, a teraz wyleczyło się w 12h. Przeplukalam gardło dwa razy po ok. 30 sekund płynem do płukania ust marki Lister*** w kolorze fioletowym. Taki mega mietowy, że aż dziąsła szczypią. Szok, ale wszystkie ropnie zniknęły. Cały czas nie mogę w to uwierzyć.
Minion
13.04.2015
Wystarczy przecież dwa dni smarować gencjaną. Albo wacikiem nasączonym(o ile odruch wymiotny jest słaby) albo nastrzyknąć (opryskać) z atomizera czy strzykawki mililitrem na migdał. Zaleta jest taka ze i jezyk i gardło tez się "wysmaruje" i bakterie nie beda sie rozwijac. Jeden , dwa dni i i po zapaleniu gardła. Pokazała mi to Pani Laryngolog gdy miałem takie stany zapalne ze sie dusiłem i nie mogłem przełykac nawet wody. Od tamtej pory jak tylko czuje ze cos sie moze dziac z migdałkami, smaruje profilaktycznie na noc i sprawa znika . Pozdrawiam. PS. Buteleczka roztworu gencjanowego kosztuje 5 zł i starcza na lata...
olga
24.03.2015
leczyłam się domowymi sposobami i teraz mam strzaskane serce , anginę leczy się antybiotykiem
Trynkiewka
20.03.2015
Najgorsza strona na świecie :(