Sztuczne tulipany w wazonie

Jak zrobić wiązankę z tulipanów na Wszystkich Świętych?

NataliaNatalia - specjalista Tipy.pl
Na Wszystkich Świętych największą popularnością cieszą się wieńce, jednak dobrym pomysłem jest również postawienie na grobie donicy z wiązanką ze sztucznych kwiatów. Dlaczego akurat ze sztucznych? Przymrozki i śnieg sprawią, że kwiaty cięte szybko zwiędną, zaś kwiaty sztuczne będą się trzymać przez wiele tygodni. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak zrobić wiązankę ze sztucznych tulipanów.
P

* Donica (najlepiej ciężka, aby się nie wywróciła podczas mocnego wiatru. Na spód donicy można też położyć cegłę - jeśli donica jest szeroka, lub zalać gipsem).
* Wiązanka sztucznych tulipanów (około 12 tulipanów)
* Sztuczne gałązki bluszczu
* 5 sztucznych gałązek dereni lub forsycji
* 1 sztuczna gałązka wierzby mandżurskiej
* Styropian lub pianka florystyczna
* Przeźroczysta taśma klająca

1
Wytnij z pianki kawałek o takiej wielkości, aby można było go włożyć do wazy. Jeśli waza jest szeroka, wówczas pianka może nie trzymać się zbyt mocno - w taki przypadku możesz ją przykleić do dna donicy za pomocą taśmy dwustronnie klejącej.
2
Teraz możesz na wierzchu pianki położyć suszony mech, posypać żwirkiem, drobnymi kamyczkami itp - aby zakryć piankę.
3
Teraz wetknij w piankę, na jej środku gałązkę tulipana. Ta gałązka powinna wyglądać na najdłuższą, więc kolejne gałązki będziesz musiała wetknąć głębiej w piankę lub troszkę skrócić.
4
Gałązkę bluszczu podziel w taki sposób, aby uzyskać 4-5 krótszych gałązek. Sama zdecyduj jakiej powinny być długości - mogą one swobodnie zwisać z donicy i prawie całkowicie ją przykrywać, mogą być też krótsze. Wszystko zależy od ciebie. Gałązki bluszczu powtykaj z każdej strony donicy.
5
Powtykaj pozostałe tulipany. Dookoła najwyższego tulipana wetknij 3 kolejne - powinny być na nieco niższej wysokości. Teraz wokół tych trzech wetknij kolejne 4 tulipany - znów nieco niżej. Dookoła poprzednich czterech wetknij kolejne 4 tulipany - nieco niżej, aby utworzyć kolejny, najniższy poziom. Tulipany na samej górze powinny mieć główki pionowo do góry, zaś im niżej, tym bardziej główki tulipanów są wygięte ku dołowi.
6
Postaraj się aby tulipany układały się w kształt trójkąta (zauważ, że tulipany z przodu donicy są najkrótsze).
7
Jak już tulipany będą na miejscu powsadzaj między nie gałązki derenia lub forsycji. Niektóre gałązki pozostaw długie a inne potnij na krótsze fragmenty.
8
Gałązki derenia/forsycji powyginaj w taki sposób, aby przykryć wszystkie "dziury".
9
Utnij kawałek wierzby (długość około 2x większa od donicy) i wetknij ją w środek kompozycji. Teraz krótsze kawałki o różnych długościach powsadzaj dookoła donicy.
10
Popatrz na swoją kompozycję z różnych stron, aby się upewnić, że przykryłaś wszystkie puste miejsca.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

cmentarz
kompozycja na grób
Wieniec z suszonych kwiatów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane