Masaż twarzy

Jak zrobić sobie masaż twarzy?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Nie masz czasu lub pieniędzy, aby regularnie chodzić na masaże do salonów piękności? Nie jesteś zatem sama. Pierwsze co musisz zrobić to przygotować sobie olejek do masażu twarzy a następie kierować się poniższymi krokami. Masaż, który sobie sama wykonasz nie będzie ustępował niczym od masaży profesjonalnych wykonywanych w renomowanych salonach masażu.
P

* 100g olejku kokosowego
* 30 g olejku z wiesiołka
* 30 g olejku z pestek dzikiej róży
* 1/4 łyżeczki olejku z nasion marchwi lub olejku rokitnikowego
* 2-3 krople olejku różanego
* 5 kropli witaminy E

1
Plastikowe buteleczki
Wszystkie olejki wymieszaj w plastikowej buteleczce. Do masażu możesz zamiast olejków użyć również maseczki do twarzy lub delikatnego, drobnoziarnistego peelingu. Peeling będzie dobry, aby pobudzić krążenie krwi oraz aby usunąć martwe komórki skóry. Upewnij się, że znajdujesz się w spokojnym i cichym otoczeniu. Przygaś światła i włącz spokojną muzykę relaksacyjną jeśli masz taką możliwość. Olejek (lub maseczkę, peeling itp) nałóż na twarz oraz palce - będziesz potrzebować dużego poślizgu, aby zrobić dobry masaż. Nałóż tego produktu więcej niż potrzeba. Twarz jest bardzo delikatną i dobrze unerwioną częścią ciała. Wykonuj masaż delikatnie. Jeśli będziesz masować zbyt mocno to może pojawić się opuchlizna.

Wykonuj masaż za pomocą palca wskazującego, środkowego i serdecznego. Postaraj się wpaść w rytm - twoje ruchy powinny być powolne i ciągłe. Taki styl nosi nazwę effleurage (głaskanie). Staraj się wykonywać masaż ruchami od dołu go góry zawsze kiedy to tylko możliwe.
2

Czoło - masaż zacznij od czoła. Przyłóż trzy środkowe palce (wskazujący, środkowy i serdeczny) do czoła nad brwiami i zacznij wykonywać masaż za pomocą małych okrągłych ruchów w kierunku zewnętrznym. Powtórz 5 razy.

3

Nos - zacznij w wewnętrznej stronie oczodołu (miejsce pomiędzy wewnętrznym kącikiem oka a nosem). Masaż wykonuj za pomocą palca wskazującego, po obydwu stronach nosa kierując się ku dołowi. Powtórz 4 razy.

4

Oczy. Skóra wokół oczu jest bardzo delikatna i dużo cieńsza niż w innych miejscach na twarzy. Palec wskazujący przyłóż do brwi, zaś paleć środkowy poniżej oka. Masaż wykonuj delikatnymi uciśnięciami od strony wewnętrznej oka do zewnętrznej w kierunku skroni. Powtórz 3 razy. Aby uwolnić się od napięcia wywołanego zatokami lub stresem delikatnie przyłóż palec serdeczny do wewnętrznej strony oczodołu, zaraz obok nosa. Wykonaj 5 uciśnięć.

5

Usta i broda. Za pomocą palca wskazującego i środkowego zacznij ruchami okrężnymi masować skórę na brodzie kierując się do góry dookoła ust, aż dotrzesz do punktu pod nosem. Całość powtórz 5 razy.

6

Broda - zacznij w punkcie, gdzie żuchwa styka się z uchem. Delikatnie chwyć skórę pomiędzy palec środkowy i wskazujący. Wykonuj taki ruch, jakby te dwa palce były częściami nożyczek, a skóra była papierem, który chcesz przeciąć. W taki sposób ugniataj delikatnie skórę wzdłuż linii żuchwy. Teraz powróć do punktu wyjścia wykonując ruch okrężny. Całość powtórz 5 razy.

7

Od policzków do skroni - zacznij masowanie od brody i kieruj się do góry, przez policzki do skroni. Masuj delikatnymi ruchami, wykorzystując tylko palce wskazujące i środkowe. Jak już dojdziesz do skroni, wykonaj 3 ruchy okrężne. Całość powtórz 5 razy.

8

Szyja i dekolt. Zacznij od tyłu szyi i wykonuj masaż w górę w kierunku głowy delikatnymi, okrężnymi ruchami. Powtórz 5 razy. Teraz przejdź na przód szyi. Zacznij masaż od obojczyka i masuj w górę w kierunku brody za pomocą wszystkich trzech palców (wskazujący, środkowy, serdeczny). Powtórz 4 razy.

9

Uszy - wykonuj masaż ruchami spiralnymi, od dołu do góry, za pomocą kciuka i palca wskazującego. Powtórz 4 razy. Na zakończenie przejedź kciukiem za uchem i wzdłuż linii żuchwy.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

olejek zapachowy domowej roboty
kształtny nos
rosyjski masaż miodem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane