wiązanka na cmentarz

Jak zrobić wiązankę na cmentarz?

flora - specjalista Tipy.pl
Kompozycje kwiatowe stanowią piękną ozdobę cmentarzy. Szczególnie popularne są oczywiście w święto Wszystkich Świętych, ale bukiety i wieńce mogą zdobić płyty nagrobne przez cały rok. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić wiązankę na cmentarz.
P

* Świeże lub sztuczne kwiaty
* Wazon lub donica
* Wstążka
* Gąbka florystyczna
* Drucik do kwiatów
* Nóż lub sekator

1
W wazonie lub donicy.

Wybierz naczynie, w którym ułożysz kompozycję. Może to być kamienny wazon, plastikowa donica lub elegancki kosz. Zależy to tylko od twoich własnych upodobań i możliwości.

2
Utnij kawałek gąbki florystycznej do żywych kwiatów i dopasuj go do wybranego przez siebie naczynia. Przed użyciem, włóż gąbkę do wody i pozostaw, by dobrze nasiąkła. Jeżeli korzystasz ze sztucznych kwiatów, używaj suchej gąbki, przeznaczonej do kwiatów sztucznych.
3
Utnij kilka gałązek świerku lub innego iglaka. Zamiast iglaków możesz również zastosować zielone liście. Przytnij je na odpowiednią długość i wbij w gąbkę z tyłu i z przodu.
4
Zacznij od tyłu i kieruj się stopniowo do przodu. Z tyłu kompozycji umieść kwiaty na długich łodygach. Możesz użyć goździków, irysów, róż czy jakichkolwiek innych kwiatów, zwróć przy tym uwagę na porę roku i zastanów się, jakie kwiaty będą pasować najlepiej. Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów utnij łodyżki po skosie, by nadal mogły normalnie pobierać wodę, dzięki temu będą dłużej się trzymać. Kwiaty o długich łodygach dobrze będą wyglądać ułożone na kształt trójkąta, z najdłuższym kwiatem na środku tylnej części kompozycji. Kwiaty sztuczne powinny być podcinane nie po skosie, lecz w linii prostej.
5
Uwzględnij w kompozycji róże, goździki, chryzantemy, irysy, linie, margaretki i inne kwiaty. Jeżeli używasz kilku różnych odmian kwiatów stosuj liczby nieparzyste.
6
Do kompozycji możesz dodać wypełniacze takie jak wrzos, gipsówka, mech, oplątwa, czy nawet liście paproci. Uzupełnij nimi wszystkie wolne miejsca kompozycji.
7
Wiązanki na gotowych podkładach.

Możesz korzystać z tych samych surowców, co w przypadku kompozycji w naczyniu. Użyj więc świerku i kwiatów. Podobnie jak w poprzednim przypadku możesz użyć kwiatów żywych bądź sztucznych. Jeżeli zdecydujesz się na żywe kwiaty pamiętaj, by nasączyć gąbkę wodą, żeby wiązanka dłużej się trzymała.

8
Gotowe podkłady z gąbki są zwykle ograniczone plastikową siatką i mają określoną wielkość. Jeżeli jednak chcesz zrobić większą wiązankę, możesz połączyć ze sobą dwa podkłady za pomocą specjalnej taśmy to kompozycji kwiatowych.
9
Dookoła podkładu powbijaj gałązki świerku, tak by gąbka nie była widoczna. Zostaw tylko przestrzenie, w które chcesz powbijać kwiaty.
10
Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów, wbij je w gąbkę dopiero przed zaniesieniem wiązanki na cmentarz. by kwiaty jak najdłużej się trzymały. Sztuczne kwiaty możesz wbić od razu.
11
Wstążkę ułóż w kokardę i zabezpiecz drucikiem. Drucik wbij w gąbkę.
?

Wskazówki
* Są różne rodzaje gąbek florystycznych. Gąbkę do kwiatów żywych można nasączyć wodą, dzięki czemu kwiaty będą się dłużej trzymać. Gąbka do kwiatów sztucznych musi być sucha i jest znacznie bardziej sztywna, toteż nie powinna być używana do żywych kwiatów, ponieważ mogą się one połamać podczas wbijania.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Rośliny na cmentarzu
wieniec na grób
kompozycja na grób

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Zuzka
02.10.2013
Ja tez zalewam wczesniej przygotowana kompozycję kwiatową cementem lub gipsem . Stroik stoi w miejscu a wiadomo jak wieje na cmentarzu :)
Kasia
30.10.2012
można też zalać gotowy stroik z gąbką gipsem budowlanym, wszystko super się trzyma i nic nie spada z nagrobka... sama tak robię:)
Go
01.10.2012
Dawno temu wymyśliłam alternatywę dla gąbki. Wystarczy w foliowy woreczek (dość mocny) nabrać ziemi lub piasku (dobrze żeby były wilgotne) i obwiązać sznurkiem, żeby wyszedł kulisty kształt. Dobrze się w to wbija świerk, kwiaty, różne dodatki i ma jeszcze jedną zaletę: dość dużo waży i nie spada z nagrobka przy byle wietrze :-)