sprzedaż warzyw

Jak przechowywać przez zimę warzywa w ogrodzie?
bociek - specjalista Tipy.pl

Jeżeli nie masz wystarczająco dużej piwnicy do przechowywania swoich plonów, możesz je przechować w ogrodzie i wykopywać w miarę potrzeb. Przeczytaj jak to zrobić.
P

* Siano, słoma lub ściółka
* Folia plastikowa bezbarwna,
* Płótno/sukno,

1
Przechowywanie w rządkach.

1. Rozłóż płótno/sukno wzdłuż rządków z warzywami, tak aby je dobrze przykryć a tym samym osłonic przed myszami.

2. Na płótno połóż siano lub słomę – grubość warstwy powinna być około 30 cm.

3. Teraz gdy potrzebujesz jarzyny, odchyl kawałek stworzonej pryzmy i wykop potrzebną ilość. Potem przykryj szczelnie z powrotem.
2
Przechowywanie pod belami siana lub słomy.

1. Ustaw bele siana lub słomy wokół brokułów, kalafiorów lub boćwiny które chcesz użyć później w zimie.

2. Górę przykryj starym oknem. Jeżeli zrobi się bardzo zimno, nałóż na okno stary dywan, aby utrzymać ciepło w środku.
3
Przykrywanie rządków.

1. Powbijaj paliki po jednym na końcu każdego rządka. Jeżeli rządki są długie, dodatkowo pośrodku.

2. Rozciągnij sznurek lub drut od palika do palika ponad rządkami.

3. Rozwieś plastikową folię nad palikami i nad sznurkami tak jak namiot.

4. Folia powinna być na tyle duża, aby jej boki sięgały do ziemi. Przyciśnij jej brzegi kamieniami albo cegłami, aby wiatr jej nie porwał.
?

Wskazówki
* W miejscach gdzie zima jest bardzo mroźna do przykrycia rządków użyj około 20 cm słomy, na to połóż folię plastikową i na to około 30 cm słomy lub ściółki. Taki okład z folii pomiędzy pokładami słomy spowoduje, że warstwa przy ziemi będzie bardziej sucha i nie zamarznięta, co ułatwi wykopywanie warzyw z ziemi.
* W rządkach możesz pozostawić marchew, pietruszkę, karczochy, rzepę. Możesz też kapustę, zimową rzodkiewkę i seler.
* Ten rodzaj przechowywania jest najbardziej odpowiedni dla warzyw liściastych.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane