wiązanka w kształcie krzyża

Jak zrobić płaską wiązankę na grób?

flora - specjalista Tipy.pl
Chcesz pokazać swoje oddanie, miłość i szacunek dla tych, którzy odeszli? Dobrym sposobem na to będzie zrobienie kompozycji z kwiatów. Nie wiesz od czego zacząć? To nie jest wcale takie trudne jak się wydaje. Robiąc taką kompozycję samodzielnie, możesz w sposób bardzo osobisty oddać cześć zmarłemu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić płaską wiązankę na grób.
P

* Styropian lub gąbka do kwiatów (np. w kształcie serca lub krzyża)
* Kwiaty
* Sekator
* Wstążka
* Drut do kwiatów

1
Zdecyduj czy chcesz skorzystać z żywych, czy ze sztucznych kwiatów. Żywe kwiaty ładnie pachną i pięknie się prezentują, są jednak mało trwałe. Sztuczne kwiaty może nie są tak ładne jak żywe, ale będą znacznie trwalsze. Potrzebne kwiaty kupisz w kwiaciarni lub w sklepie ogrodniczym.
2
Wybierz bazę. Podstawą pod kompozycję kwiatową może być styropianowa pianka lub specjalna gąbka do kwiatów (inna do żywych, a inna do sztucznych). Popularne kształty takich gotowych podkładów to krzyż, serce, podkowa lub wieniec. Gąbkę do kwiatów możesz także kupić w dużych kawałkach, którym sama nadasz kształt, jaki chcesz uzyskać.
3
Wybierz kwiaty. Goździki są najlepsze, ponieważ będziesz ich sporo potrzebować a nie są one drogie. Ponadto goździki są dosyć gęste, mają wyraziste kolory i bardzo dobrze wyglądają w takich właśnie kompozycjach. Możesz zdecydować się na inne kwiaty, wybór zależy od ciebie. Mogą być one w jednym kolorze, w kilku odcieniach różnej barwy lub w różnych kolorach współgrających ze sobą.
4
Każdy kwiatek obetnij około 5 cm poniżej kwiatostanu. Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów możesz je usztywnić specjalnym drutem, ale wtedy musisz poświęcić na to znacznie więcej czasu.
5
Delikatnie wetknij każdy kwiatek w podstawę. Równomiernie rozmieść wszystkie kwiaty, do momentu, aż pokryjesz całą powierzchnię swojej bazy. Wypełnij przestrzenie między kwiatami odrobiną zielonych liści, gipsówką lub mchem.
6
Całość wykończ wstążką pasującą do kwiatów. Możesz też kupić specjalne ozdobne dodatki do bukietów w kolorze srebra lub złota, które dodadzą nieco elegancji twojej kompozycji. Wstążkę i inne ozdoby przymocuj cienkim drucikiem.
?

Wskazówki
* Bądź kreatywna, możesz wymyślić zupełnie inny kształt, niż te dostępne w kwiaciarniach.
* Ten projekt wymaga czasu i pieniędzy, bądź na to przygotowana.

Powiązane porady

Stroik z kwiatów
sztuczne kwiaty na cmentarz
chryzantema w kolorze pastelowego fioletu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane