wieniec na Wszystkich Świętych

Jak robić wieńce na Wszystkich Świętych?

flora - specjalista Tipy.pl
Jeżeli tylko masz dostęp do świeżych iglaków, możesz bardzo łatwo zrobić ładny i elegancki wieniec na Wszystkich Świętych. Poniżej znajdziesz wskazówki jak się do tego zabrać.
1
Zbierz dużą torbę gałązek iglastych drzew lub krzewów. Do robienia wieńców świetnie nadaje się cedr, jodła i sosna. Doskonale wygląda także dodatek liści z dębu lub magnolii. Bardzo ładnie prezentuje także jałowiec, ale niezwykle trudno jest go przyczepić do wieńca, ponieważ jest znacznie bardziej kłujący, niż inne iglaki.
2
wieniec na grób - krok 2.
Możesz kupić gotowe koło z drutu, które będzie stanowić szkielet pod wieniec lub możesz samodzielnie uformować kółko z grubego drutu lub drucianego wieszaka.
3
Koło z drutu zabezpiecz w kilku miejscach drutem florystycznym. Wzmocni to konstrukcję i zabezpieczy szkielet przed deformacją. Do drutu florystycznego będziesz przymocowywać igliwie.
4
Weź kilka niewielkich zielnych gałązek i złącz je ze sobą w wiązkę.
5
wieniec na grób - krok 5.
Przymocuj ją z wierzchu do szkieletu wieńca, w jednym z miejsc, w których nawinęłaś drut florystyczny.
6
Przytrzymaj wiązkę w jednym miejscu, a następnie owiń ją cienkim drucikiem tak, by się nie ruszała.
7
Owiń wiązkę gałązek drugi raz, aby dobrze trzymała się drucianego szkieletu. Koniec mocno dociągnij i upewnij się, że gałązki są nieruchome.
8
Zrób kolejne wiązki z gałązek i przymocowuj je tak, by nieco zachodziły jedna na drugą.
9
Kontynuuj przymocowywanie wiązek, aż do momentu, gdy zakryjesz cały druciany szkielet wieńca.
10
wieniec na grób - krok 10.
Gdy dojdziesz do mocowania ostatniej wiązki iglaków, unieś nieco do góry pierwszą wiązkę i wepchnij pod nią wiązkę ostatnią.
11
Dodaj kwiaty. Na końcu każdego kwiatka przymocuj drucik na tyle długi, by można go było okręcić wokół wianka. Przywiąż nim kwiatki tak, by się nie ruszały. Staraj się przy tym ukryć drucik mocujący między gałązkami.
12
Na koniec zamocuj na wieńcu wzmocnioną drutem wstążkę.
13
Poobcinaj zbyt długie druciki, by nie wystawały spod wianka.
?

Wskazówki
* Im więcej użyjesz zielonych gałązek, tym bardziej okazały będzie wieniec.
* Nie przesadź z ilością kwiatów. Pamiętaj, że mają być one dodatkiem do wieńca.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Wieniec domowej roboty
stroik na Wszystkich Świętych
wiązanka na cmentarz

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

kattia
24.11.2015
Gdzie nozna kupic taki gotowy druciany stelaz?
lila
28.10.2015
stelaz pod wianek mozna zrobic samemu , korzystajac z dostepnego w domu drutu
Jola
08.10.2015
Czy takie gotowy koło z drutu można kupić przez internet.Może ktoś zna konkretny sklep internetowy?
mila
23.10.2014
Wieniec najłatwiej zrobić na obręczy słomianej. Zwykłym sznurkiem wiąże się do niego pęczki igliwia i kwiaty. Najlepiej zrobione z liści, do tego gałązka mahonii i nasionka dzikiej róży. Wieniec jest naturalny, bez drutu.
Janek
21.10.2014
Sztuczne kwiaty to największy syf , jakie piękne są żywe kwiaty , raz w roku na to wielkie święto nie mam zamiaru robić z grobu śmietnika .
maddy
16.09.2014
gdzie można kupić taki stelaż pod wianek?????
#15146
05.10.2012
Jak przedstawia powyższy artykuł zrobienie własnoręcznie wieńcy na groby to nietrudne zadanie, a zarazem duża oszczędność pieniędzy. Robiąc takie wieńce wybieramy ulubione kwiaty oraz dodatki i to sprawia że są one piękne i zawsze nam się podobają.