strój pszczółki

Jak zrobić strój pszczółki?
Fiona - specjalista Tipy.pl

Każde dziecko zacznie piszczeć z podekscytowania, gdy zobaczy ten śliczny kostium pszczoły. Jego wykonanie jest naprawdę proste i nie zajmie ci dłużej, niż godzinę. Wszystko czego potrzebujesz to bluza z kapturem, żółta taśma klejąca i kilka innych materiałów, które z pewnością znajdziesz w domu.
P

* Czarna bluza z kapturem
* Żółta szeroka taśma klejąca
* 2 żółte druciki chenille
* 2 żółte pompony
* Ołówek
* Gumka o szerokości ok. 5 mm
* Agrafka
* Nożyczki
* Pistolet do kleju na gorąco
* 2 arkusze sztywnego, białego lub żółtego filcu (lub drut i żółte rajstopy)
* 1 arkusz żółtego filcu

1
strój pszczółki - krok 1.
Rozłóż bluzę na płaskiej powierzchni. Jeden pasek żółtej taśmy klejącej naklej w poprzek bluzy, na wysokości klatki piersiowej. Pasek powinien sięgać od jednego szwu bocznego do drugiego.
2
W równych odległościach od siebie przyklej w ten sam sposób kolejne 2–3 paski taśmy.
3
Odwróć bluzę do tyłu i przyklej na plecach kolejne paski. Zadbaj o to by znajdowały się one a tej samej wysokości, co paski z przodu bluzy.
4
strój pszczółki - krok 4.
Aby zrobić czółka pszczoły, żółte druciki chenille owiń wokół ołówka. Dzięki temu nadasz im kształt spiralny. Jedną końcówkę drucika zagnij wokół krawędzi kaptura bluzy. Przyklej ją do wewnętrznej strony kaptura za pomocą taśmy, tak aby trzymała się dobrze na miejscu. Na wolny koniec spiralnie skręconego drucika załóż pompon i przymocuj go klejem.
5
strój pszczółki - krok 5.
W wewnętrznej warstwie dolnego ściągacza bluzy zrób niewielkie nacięcie. Na końcówkę gumki o szerokości 5 mm przypnij agrafkę i przeciągnij ją przez wykonane wcześniej nacięcie. Przeciąg gumkę dookoła bluzy i wyciągnij agrafkę w tym samym miejscu, w którym zaczynałaś. Końce gumki zwiąż ze sobą tak, aby dół bluzy przylegał do ciała dziecka, ale nie był zbyt ciasny. Nadmiar gumki i supełek schowaj do wnętrza ściągacza.
6
Teraz czas wykonać skrzydła pszczoły. Wytnij dwa takie „łezkowate” kształty z żółtego lub białego filcu. Możesz również zrobić szkielet skrzydeł z drutu i owinąć go elastycznym, cienkim materiałem (wykorzystaj np. żółte rajstopy lub pończochy). Z żółtego filcu wytnij środkową część skrzydeł oraz prostokąt o wymiarach 2,5x7,5 cm (mocowanie widoczne na zdjęciu). Przygotuj również dwa 30cm kawałki gumy o szerokości 5mm.
7
strój pszczółki - krok 7.
Przyszedł czas na sklejenie skrzydeł. Środkową część wyciętą z żółtego filcu połóż prawidłową stroną do dołu. Przyklej do niego skrzydła, pamiętaj, by ustawić je w odpowiedniej pozycji. Do całości dołącz oba kawałki gumki – ich końce powinny spotykać się tworząc pętle. Teraz na wierzch połóż pokryty klejem prostokąt. Całość dobrze dociśnij i poczekaj, aż klej dobrze złapie. Dla pewności możesz też przeszyć razem skrzydła, mocowanie i gumę.
8
Skrzydła są już gotowe. Przełóż ręce dziecka przez pętle utworzone z gumki, tak jakbyś zakładała mu plecak.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz, aby pszczoła wyglądała na grubszą, wepchnij pod bluzę dziecka poduszkę.
* Z tyłu bluzy możesz przymocować żądło, podobnie jak zrobiono tutaj.
* Do kostiumu najbardziej będą pasowały czarne spodnie lub rajstopy.
* Gdy skończy się Halloween, po prostu zdejmij paski z bluzy i wyciąg gumkę. Bluza z kapturem będzie nadawać się na co dzień.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane