Weterynarz sprawdza kotu uszy

Jak czyścić uszy kotu?

GhostGhost - specjalista Tipy.pl
Dbanie o kocie uszy jest niezwykle ważne. Wiele osób nigdy nie czyści kotom uszu, ponieważ nie widzą takiej potrzeby, lub nie wiedzą jak to zrobić. W rezultacie kot zaczyna chorować, czego można by było uniknąć, gdyby regularnie dbać o stan uszu naszego pupila. Sprawdzanie kocich uszu powinno być cotygodniową rutyną, jak również ich czyszczenie, wówczas, kiedy istnieje taka potrzeba. Najczęściej spotykane problemy z kocimi uszami to świerzb uszny, infekcje bakteryjne, drożdże, alergia, grzybica. Czyszczenie uszu jest proste, jednak trzeba wiedzieć na co uważać i jak się za to zabrać.
1
Najważniejsze to sprawdzać regularnie stan uszu kota. Jeśli zaczniesz to robić wówczas jak kot jest mały, wówczas nie będzie problemu z czyszczeniem uszu, kiedy kot podrośnie (kot nie będzie drapać i gryźć).
2
Postaraj się, aby czyszczenie uszu było dla kota przyjemne. Zarówno przed jak i po całym zabiegu poczęstuj kota jego ulubionym przysmakiem. Dzięki temu kot nie będzie się wyrywać ani sprawiać innych problemów.
3
Rozgrzej olej z oliwek do temperatury ciała (najlepiej włożyć kieliszek z olejem do miski z gorącą wodą). Dwie kropelki oleju włóż kotu do ucha a następnie pomasuj ucho, aby olej się dobrze rozprowadził. Poczekaj około 5 minut. Dobrze, jeśli kot będzie potrząsać głową. Wówczas olejek dotrze do głębszych partii ucha i rozpuści cały brud, który wyjdzie na zewnątrz.
4
Po 5 minutach złap kota i przytrzymaj czubek jego ucha pomiędzy kciukiem i palcem wskazującym i delikatnie odwiń je do tyłu, aby mieć dostęp do środka ucha.
5
Uszy możesz czyścić kotu za pomocą szpatułek do uszu lub wacików. Jeśli uszy są bardzo brudne wówczas lepiej wziąć wacik, zamoczyć go w wodzie, bardzo dokładnie wycisnąć do ostatniej kropelki a następnie wytrzeć kotu ucho. Zanieczyszczenia można spłukać z wacika i znów powtórzyć cały proces. Dopiero jak uczy będą z grubsza oczyszczone możesz użyć szpatułki do uszu.
6
Czyszczenie uszu kotu
Szpatułkę używaj bardzo ostrożnie. Nie wkładaj jej głęboko do ucha - czyść nią tylko te miejsca, które są widoczne. Postaraj się wyciągnąć wszystkie zanieczyszczenia.
?

Wskazówki
* Jeśli kot ma świerzba, wówczas musisz iść do weterynarza, który zakropli kotu uszy specjalnym preparatem. Świerzba jest się bardzo trudno pozbyć ponieważ bardzo szybko się rozmnaża a jego jajeczka są prawie niewidoczne.

Powiązane porady

koci katar (kocia grypa)
podawanie kotu tabletki
kot

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

kotokot
20.03.2017
Danuta, jeśli kotka poza tym normalnie je, to nic nie znaczy. Po prostu jak każdy mały kociak chce się pobawić. A w tym wypadku karmą, bo jest najbliżej pod łapą i fajnie się ją po podłodze szturcha.
Danuta
26.10.2015
Od ygodnia mam małą 2,5 m-ca kotkę.jest bardzo fajna i rezolutna,lecz nie wiem co to oznacza ,kotka rozsypuje łapką suchą karmę z miseczki ,nie zjada jej w tym czasie tyko rozsypuje .Zdarza sie też że zgarnia sobie łapką przy miseczkach (ma 3 ,na wodę na sucha karmę i mokrą karmę)..po suchej podłodze.Nie znam jeszcze zachowań kotka i co to miało by znaczyć.
pati
01.12.2014
jaki olej z oliwek ?