Bóle kręgosłupa

Jak zapobiegać bólom kręgosłupa?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Jak mawiają nasi dziadkowie zdrowie jest najważniejsze. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem, tym bardziej, że względu na sędziwy wiek właśnie oni najczęściej zmagają się z rożnymi dolegliwościami. Bóle kręgosłupa potrafią być bardzo uciążliwe, cierpią na nie osoby, które doznały urazów, ale również nauczyciele i urzędnicy? Przyczyn bólów kręgosłupa jest wiele, ale stres, zła dieta i zła postawa ciała to najpowszechniejsze z nich.
1
Ćwiczenia na mięśnie kręgosłupa
Regularne ćwiczenia.

Kondycja naszego kręgosłupa uzależniona jest przede wszystkim od codziennych regularnych ćwiczeń. W profilaktyce kręgosłupa zalecane są: jazda na rowerze, pływanie, joga, taniec czy bieganie.

2
Prawidłowe nawyki

Do nich należy prawidłowe siedzenie, spanie oraz podnoszenie ciężarów z ziemi. Należy również zadbać o odpowiednie obuwie (unikaj szpilek!).

3
Dobry materac
Zainwestuj w dobry materac i poduszki

Ludzie spędzają przeciętnie 1/3 swojego życia właśnie w łóżku. Sypianie na nieodpowiednim materacu może się skończyć nie tylko źle przespaną nocą lecz również bólami kręgosłupa. Materac powinien sprężysty lecz ani zbyt miękki ani twardy. Kładąc się na boku nasz kręgosłup powinien być prosty zaś jeśli położymy się na nim na plecach powinien być wygięty w literę S.

4
Śpij na plecach lub na boku.

Te pozycje mniej obciążają kręgosłup niż spanie na brzuchu. Jeśli śpisz na boku wsadź sobie między kolana poduszkę.

5
Noszenie i podnoszenie ciężkich przedmiotów.

Jeśli nosimy jedną ciężką rzecz, należy ją trzymać jak najbliżej ciała. Jeśli to 2 rzeczy należy równomiernie rozłożyć ciężar na dwie ręce.

6
Unikaj pozostawania zbyt długo w jednej pozycji.

Rób sobie od czasu do czasu przerwy i wykonuj drobne ćwiczenia.

7
Zainwestuj w dobre krzesło.

Zwłaszcza powinieneś mieć takie w pracy gdzie zazwyczaj siedzisz po 8 h dziennie.

8
Pij dużo wody.

Mięśnie składają się z 3/4 z wody. Utrata zaledwie 3% powoduje zmniejszenie sił o 1/10.

9
Noś dobry biustonosz.

Źle dobrany biustonosz może powodować bóle kręgosłupa.

10
Staraj się unikać stresu.

Stres może powodować napięcie mięśni oraz bóle kręgosłupa. Rób ćwiczenia oddechowe, uprawiaj jogę, medytację itp.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lunasz
22.11.2008
I znowu bardzo dobre rady,ale jak unikać w dzisiejszych czasach stresu?