Śpiąca kobieta

Jak wybrać dobry materac?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Śpiąca kobieta
1 z 7
Ciągle się obracasz i wiercisz próbując znaleźć wygodną pozycję do spania. Bolą Cię mięśnie, jesteś wyczerpany. Jedyne czego chcesz to zasnąć. Kiedy budzisz się rano, wszystko Cię boli i czujesz się jeszcze bardziej zmęczony niż gdy wieczorem kładłeś się do łóżka. Wg opinii ekspertów nieodpowiedni materac jest najczęstszą przyczyną bólu kręgosłupa. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się czy Twój materac jest przyjacielem Twojego kręgosłupa czy jego największym wrogiem.
1
wybór materaca - krok 1
Jeśli masz głęboki sen a rano czujesz się wypoczęty i nie boli Cię kręgosłup oznacza, że Twój materac jest dobry. Nie ma materaca odpowiedniego dla każdego. W zależności od wagi dla jednej osoby materac może być za twardy zaś dla drugiej okaże się zbyt miękki. Wybierz taki materac, który zapewni Ci komfort.
2
wybór materaca - krok 2
Pokrowiec ma również znaczenie. Dobry pokrowiec na materac powinien być przewiewny. Musi od wchłaniać i odparowywać wilgoć. Sprawdź czy wykonany jest z naturalnego lub innego oddychającego włókna - najlepiej aby była to bawełna, bawełna z wełną itp. Warto spytać o pokrowiec antyalergiczny i antygrzybiczny. Sprawdź również czy pokrowiec można ściągać z materaca (aby go wyprać).
3
wybór materaca - krok 3
Twardość i sprężystość materaca są najważniejszymi czynnikami mającymi wpływ na nasz sen. Aby sprawdzić czy materac jest dla nas odpowiedni należy się na nim położyć na plecach i wsadzić dłoń pod kręgosłup lędźwiowy. Dłoń powinna się zmieścić ale z oporem. Jeśli nie uda nam się wsunąć dłoni, wówczas oznacza że materac jest zbyt miękki. Jeśli wsuniemy ją bez problemów, wówczas oznacza to że jest on za twardy.
Jeśli się położymy na boku, nasz kręgosłup powinien być prosty.
Materac powinien być twardszy w okolicach kręgosłupa lędźwiowego oraz ud zaś miękki w okolicach barków i łydek. Z tego powodu najlepiej jest wybrać materac posiadający 7 stref twardości, który jest najbardziej optymalny i dopasowany do budowy anatomicznej człowieka.
4
wybór materaca - krok 4
Warto jest zainwestować większe pieniądze w materac dobrej jakości. Nie należy zapominać że będziemy spędzać na nim 8 godzin dziennie. Im więcej stref twardości w materaca tym wyższa jego jakoś i cena. Wysoka cena jednak nie daje gwarancji, że droższy materac będzie lepszy od tańszego.
5
Test materaców
Jeśli kupujesz materac powinieneś przed zakupem się na nim położyć, poleżeć przez kilka minut i sprawdzić jak się na nim czujesz. Jeśli łóżko dzielisz z kimś powinieneś z tym kimś robić zakupy. Musicie sprawdzić obydwoje jak się na nim czujecie i czy materac jest wystarczająco duży dla was dwojga.
6
wybór materaca - krok 2
Materac powinien być dłuższy od osoby śpiącej o minimum 20 cm.
?

Wskazówki
* Zanim zakupisz materac przemyśl dokładnie, jak go przetransportujesz do domu i zmieści się on w drzwiach i na klatce schodowej!

Strona 1 z 7

Powiązane porady

materace
wygodny materac
wygodny materac

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

OlekSasza
26.09.2017
Fajne sposoby na uniknięcie wtopy, jednak ja dodałbym jeszcze od siebie, że jednak faktycznie warto wypróbować z drugą osobą materac, który będzie dzielony. Jak różnica w kilogramach jest wysoka to jest to konieczność, żeby uniknąć zapadania. Ciekawą opcją są materace z funkcją zapamiętywania kształtu
Pola
26.09.2017
nie bolały potwornie i zmieniałam materac z sprężyn na piankę. Teraz jest rewelacyjnie.
EdmundZdun
20.10.2015
Przyznam szczerze, ze w kwestii materacy naturalnych to kolega polecił mi sklep www.medycynanaturalna.pl– tam od dłuższego czasu kupuje tego typu produkty.
EdmundZdun
08.10.2015
Wpisz komentarzZ tego co wiem, takie wygodne materace zamówisz tutaj new-yorker.pl . To że są wygodne mogę potwierdzić sama bo mam taki. Dodatkowo materac ma właściwości ortopedyczne. Raczej nie ma się do czego przyczepić. Polecam.
Maria
27.07.2015
Bolą cię plecy - pomyśl może od jedzenia. Złe odżywianie, u mnie okazało się mleko i nabiał - zero w diecie.
mejer
24.11.2010
Nie wiesz jak dobrać materac zadzwoń 531-636-273 jestem sprzedawcą który zna cały rynek i nie ma dla mnie konkurencji to nic nie kosztuje a naprawde warto