samolot

Jak zachować bezpieczeństwo w samolocie?
PodrozePodroze - specjalista Tipy.pl

Podróż samolotem jest najbezpieczniejszą i najszybszą metodą podróżowania, jednak wiele osób wybiera inne środki lokomocji ze względu na strach przed turbulencjami. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek dotyczących bezpieczeństwa w samolocie.
1
Przede wszystkim należy wysłuchać uważnie instrukcji bezpieczeństwa (bez względu na to ile razy słuchaliśmy).
2
Pasy bezpieczeństwa powinny być zapięte podczas trwania całego lotu.
3
Należy wyłączyć telefony komórkowe, odtwarzacze MP3 oraz wszelkie inne urządzenia elektryczne podczas trwania lotu.
4
W razie bólu uszu wywołanego zmianą ciśnienia należy zatkać nos oraz usta i spróbować wydmuchiwać powietrze. Wyrównanie ciśnienia należy powtarzać dość często (częściej niż poczujemy ból uszu lub nawet dyskomfort). Prawidłowe ciśnienie pomaga również utrzymać żucie gumy, ziewanie i przełykanie śliny.
5
Jeśli cierpimy na chorobę lokomocyjną wówczas powinniśmy siedzieć koło okna tak, aby nie tracić horyzontu z pola widzenia. Jeśli nie mamy przy sobie żadnych tabletek na chorobę lokomocyjną wówczas należy się zwrócić o pomoc do stewardessy.
6
Palenie papierosów w samolocie jest zabronione. Z tego powodu osoby palące powinny się zaopatrzyć na czas lotu w gumy nikotynowe lub plastry.
7
Powietrze w samolocie jest bardzo suche (ok 20% wilgotności). Z tego powodu należy podczas lotu używać kremów nawilżających, pić dużo wody (unikać kofeiny i alkoholu, które odwadniają organizm). Osoby, które noszą szkła kontaktowe powinny z nich zrezygnować na czas trwania lotu.
8
Należy zginać nogi oraz ręce co około 30 minut oraz unikać krzyżowania nóg podczas siedzenia.
9
Gdzie usiąść w samolocie?

Badania dowodzą, że osoby siedzące z tyłu samolotu mają 40% więcej szans na przeżycie niż pasażerowie siedzący pośrodku lub z przodu. Samolot uderza w coś przodem a nie tyłem, zatem zawsze bardziej zmiażdżony jest przód samolotu. Z tego powodu szanse ocalenia mają ci, którzy zajmują tylne miejsca. Jednak „To, czy wyjdziesz cało, w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób następuje uderzenie” mówi John Eakin, ekspert lotnictwa i dyrektor ośrodka Air Data Research w Teksasie.

Poza tym należy pamiętać również o tym, że najbezpieczniejsze miejsca w samolocie są te, które znajdują się w tym samym rzędzie w którym jest wyjście ewakuacyjne oraz jeden rząd przed i jeden za nimi.

Bezpieczniejsze są również miejsca przy przejściu niż te w środku lub przy oknie. Siedząc przy przejściu szybciej będziemy mogli dostać się do wyjścia ewakuacyjnego.

?

Wskazówki
* Podczas lotu należy pić dużo wody.
* Najbezpieczniejszymi miejscami są miejsca w przejściu, w przedniej części samolotu umieszczone maksymalnie 5 rzędów od wyjścia awaryjnego.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane