Jak zrobić śliczne pudełko z ruloników gazety?

aicluj - specjalista Tipy.pl
Trudno sobie wyobrazić biurko bez pudełeczka na ołówki i długopisy. Atrakcyjne pudełko bez wątpienia będzie nie tylko bardzo praktyczne, ale również pięknie zaprezentuje się na każdym biurku. Jego wykonanie wymaga odrobiny czasu, ale wbrew pozorom wcale nie jest trudne w wykonani. Efekt końcowy jest niesamowity, dlatego warto poświecić chwilę, by stworzyć ten niebanalny przedmiot. Poniżej znajdziecie wskazówki, które krok po kroku pomogą wam zrobić ten uroczy drobiazg.
P

* 2 rolki po papierze toaletowym
* taśma dwustronnie klejąca
* gazeta kolorowa (czarno-biała będzie wymagała malowania farbą), najlepiej gazetka reklamowa
* kartka białego papieru
* patyczek do szaszłyków lub wykałaczka
* klej
* nożyczki

1
Przygotuj rolki po papierze. Jedną zostaw całą, od drugiej odetnij pół.
2
Zmierz długość obydwu rolek, a potem rozetnij gazetę na długie paski o szerokości równej długości rolki (lub po prostu rozetnij gazetę nie mierząc i w razie czego można obcinać ruloniki w dalszej części).
3
Posmaruj koniec gazety klejem, nawiń na początek patyczek i zwijaj gazetę NAJCIAŚNIEJ jak możesz i sklej na końcu. Zrób dużo takich ruloników.
4
Kiedy mamy już ich wystarczającą ilość, należy podkleić spód rolek. Do tego będziemy potrzebować taśmy dwustronnej szerokiej. Obcinamy dwa kawałki takie, żeby mieściła się rolka. Od strony klejącej przykładamy rolkę i odklejamy ten papierek od drugiej strony. Owijamy go i dociskamy do rolki (tak, żeby go nie było widać potem wśród ruloników). To samo robimy z drugą. Następnie ucinamy kolejny kawałek taśmy i doklejamy gdzieś z boku rolki wyższej i doczepiamy niższą rolkę mocno dociskając. Resztę rolek obklejamy taśmą i przyczepiamy ruloniki.
5
Teraz z kartki papieru wycinamy kółko o podobnej wielkości jak spód rolki, takie 2 na jedną rolkę. Jedno kółeczko przyklejamy od spodu, a drugie wkładamy do środka. Ewentualnie spryskujemy lakierem do włosów na koniec.
?

Wskazówki
* Pamiętaj o podklejeniu środka i spodu.
* Obetnij prosto ruloniki!
* Mocno dociskaj przyklejane ruloniki.
* Zwijaj je ciasno.

!

Uwaga!
* Ruloniki mogą odpadać, dlatego należy je mocno przylepić.

Powiązane porady

przykładowy kolaż
Dom z papieru
zdrapka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane