Kosz na pulpicie

Jak usunąć śmieci z komputera?
MoloMolo - specjalista Tipy.pl

Usunięcie wszelkich śmieci z komputera może bardzo przyspieszyć jego uruchamianie oraz pracę. Jeśli nie wiesz jeszcze jak wyczyścić komputer, zapoznaj się z poniższą instrukcją.
1
Opróżnij kosz.

Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonkę kosza i wybierz opcję "opróżnij kosz".

2
Usuń ciasteczka - pliki cookies.

Jak usunąć ciasteczka? Jeśli korzystasz z IE to wejdź w menu "Narzędzia" /"Usuń historię przeglądania" i kliknij w "Usuń Cookies".

Firefox - "Narzędzia" / "Opcje" / "Prywatność" / "Ciasteczka" / "Wyczyść"

Opera - "Narzędzia" / "Preferencje" / "Zaawansowane" / "Ciasteczka" / "Menedżer ciasteczek" / "Usuń"

3
Wyczyść historię otwieranych stron

Firefox - kliknij w zakładkę "Historia" / "Wyświetl całą historię", następnie zaznacz okres np. ostatnie 7 dni, wejdź w niego, kliknij "Ctrl A" (aby zaznaczyć wszystko) a następnie "Delete". W ten sposób wykasuj całą historię.

Opera - kliknij w "Zamknięte karty" (ikonka kosza po prawej stronie na górze ekranu" a następnie "wyczyść listę zamykanych kart".

IE wejdź w menu "Narzędzia" /"Usuń historię przeglądania" i kliknij w "Lista odwiedzonych witryn sieci web".

4
Użyj programu do czyszczenia komputera

Najpopularniejszym programem jest darmowy CCleaner (Crap Cleaner), który optymalizuje i usuwa z komputera niepotrzebne pliki pozostawione po codziennej pracy na komputerze przez różne aplikacje. Za pomocą tego programu jednym kliknięciem usuniesz śmieci pozostawione po surfowaniu w necie w tym historii otwieranych stron, pobieranych plików, ciasteczek, tymczasowych plików. Za pomocą programu opróżnisz również kosz, schowek, listę ostatnio używanych programów, otwieranych dokumentów itp.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Staszek55
28.11.2016
Czy ktoś może mi pomóc w usunięciu tropicieli z komputera?