Świerzb

Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?

naturalnienaturalnie - specjalista Tipy.pl
Świerzb
1 z 7
Świerzb jest chorobą bardzo zaraźliwą. Można zarazić się nim w pracy, przedszkolu, szkole czy w szpitalu. Objawami jest świerzb skóry (swędzenie) nasilający się nocą oraz ropne wykwity, strupki i zadrapania. Wykwity pojawiają się zwykle w takich miejscach jak skóra między palcami, nadgarstek, pachy, pępek, pośladki, sutki, stopy a u mężczyzn skóra prącia i moszny. Leczenie świerzbu trwa kilka dni do kilku tygodni, jednak w niektórych przypadkach świerzb może się utrzymywać nawet do pół roku czasu. Aby leczenie szybciej trwało warto wspomóc farmakologiczne sposoby leczenia metodami domowymi.
1
ocet
Bardzo skuteczny w leczeniu świerzbu jest ocet. Octem polej całe swoje ciało i dobrze go wmasuj. Ocet zabija wszystkie świerzbowce oraz ich jajeczka. Octem należy smarować skórę 2 razy dziennie, przez 2 tygodnie, od momentu, aż skóra całkowicie przestanie swędzieć. Można również robić okłady z octu w najbardziej zajętych świerzbem miejscach na skórze. W trakcie kuracji chorobowo zmieniona skóra może trochę piec.
2
olejek z miodli indyjskiej
Nakładaj olej neem na zainfekowaną świerzbem skórę. Neem (miodla indyjska) zawiera ponad 100 silnych składników bioaktywnych, które zapobiegają powstawaniu pęcherzy i łagodzą świąd skóry. Możesz również robić sobie okłady z pudru neem (sproszkowane liście neem, do kupienia tutaj) zmieszanego z wodą - pastę tę należy nakładać na objęte świerzbem rejony skóry. Po godzinie spłukać wodą (nie używać mydła i wysuszyć).
3
kurkuma
Nakładaj na zainfekowaną świerzbem skórę pastę z kurkumy na 30 minut, a następnie spłucz. Pastę tę możesz zrobić z 10 łyżek sproszkowanej kurkumy, 1 szklanki mąki i 1 szklanki mleka. Kurkuma zawiera warfarynę, która może pomóc w leczeniu świerzbu.
4
olejek z drzewa herbacianego
Na chorą skórę nakładaj olejek z drzewa herbacianego i wmasowuj go przez 30 minut. Olejek z drzewa herbacianego złagodzi zaczerwienienia i stan zapalny skóry oraz zwalczy świerzb.
5
olejek tamanu
Świerzb można leczyć również za pomocą olejku tamanu. Należy go wmasowywać w zajęte chorobowo obszary skóry. Olejek ten ma działanie antygrzybiczne i antybakteryjne, dzięki temu jest skuteczny w leczeniu świerzbu. Olejek również pomaga zmniejszyć swędzenie skóry.
6
Świerzb na ręce
Aby uniknąć nawrotu świerzbu, należy wygotować całą pościel, ręczniki oraz bieliznę. Jeśli nie da się wygotować pościeli, to należy wyprać ją jak najwyższej temperaturze. Buty oprócz prania należy spryskać w środku octem - aby zabić resztę świerzbowców oraz jajeczek.
?

Wskazówki
* W przypadku podejrzenia świerzbu skonsultuj się z lekarzem. Świerzb skóry może być wywołany również przez alergię.
* Za granicą są dostępne tabletki Ivermectin (Ivermektyna) - jako jedne z nielicznych wykazują 100% skuteczność leczenia świerzbu. W Polsce są one niedostępne. Świerzb można również leczyć takimi lekami jak Novoscabin, Crotamiton, Maść Siarkowa, Permetryna.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (79)

* Pola wymagane

Załamana
01.11.2018
Też borykam się z tym problem. I nie wiem od kogo się zaraziłam wysmarowałam już tuzin maści i nic jestem bezradna i proszę o pomoc.
Świerzb 2018
03.06.2018
Miał z tym cholerstwem problem 3 miesiące. Stosowałem maści przepisane mi przez dermatologa wydałem kupę pieniędzy i nic. Na forum przeczytałem o smarowaniu się octem 1-2 razy dziennie, zwykłym 7-10 procentowym za 2 zl, ja smarowalem się 10%. Udało mi się nim go zwalczyć już po 3 dniach kuracji
Julia
23.11.2017
SMARUJCIE SIE OLEJKIEM Z DRZEWA HERBACIANEGO! 2x dziennie, z balsamem do ciała ok. 10 kropel na całe ciało na jedno smarowanie!!! Tak się wyleczyłam po roku walki i stosowaniu wszystkiego! Nie ma to jak medycyna naturalna!
renka
31.03.2017
co bez recepty na swierzb???
Wyleczona
20.03.2017
Razem z moją rodziną przechodziliśmy przez to piekło przez pół roku. Początkowo maść siarkowa w różnych stężeniach nie dawały żadnego efektu. Innego typu maści z apteki również nawet ulgi nie przynosiły.
Wyleczyła nas ogromna dbałość o higienę, codziennie nowa pościel, wygotowywana, prasowana z niezwykłą dbałością, kurtki i buty na 4 tygodnie do szafy- po tym czasie to paskudztwo samo ginie. Chodziliśmy w starych ciuchach(niezarażonych). A smarowaliśmy się czym?
Środkiem chemicznym do dezynfekcji pomieszczeń gospodarczych, do opryskiwania zwierząt hodowlanych. Na opakowaniu jest surowy zakaz stosowania na skórę, lecz było nam wszystko już jedno, w gorszy syf nie mogliśmy wdepnąć. Co się okazało? Kilka dni i się udało!
Piszę, bo wiem, jak bardzo może to wykańczać człowieka psychicznie, nie poddawajcie się. Z tego da się wyjść!
Pozdrawiam
Beata
Suszarka
06.03.2017
Sposób na świerzb 100% skuteczny !!!!!! Sprawdzony i skuteczny nawet w 200% o ile to możliwe :) Wyleczyłam się ja moja rodzina . Działa i zabija robaki od razu - poprawa już po 1-2 dniach. Po 2 tygodniach nie ma robaczków. Należy w trakcie kąpieli na gąbkę razem z żelem pod prysznić wsypywać bardzo dużo soli i bezpośrednio nacierać nią ciało długo i mocno , na początku będzie bardzo mocno szczypać ale po kilku dniach minie wszysto. Poza tym swędzące miejsca i krosty ( nie drapać ) ale nagrzewać suszarką trzymac w 1 miejscu i nagrzewać ( do momentu aż nie mozna wytrzymać- miejsca zaatakowanie przez świerzb są bardzo wrażliwe na temperaturę już po chwili będzie szczypac wysoka temperatura zabija nie tylko żywe robaki ale także jajką - pękają jak popcorn dlatego nagrzewanie suszarką jest bardzo ważne !! ) . Na początku swędziało mnie wszędzie i 1 dnia nagrzewania myślałam ze zbankrutuję z opłatami na prąd jezeli będę musiała tak często ogrzewać swędzące miesca, ale po 2 dniach swędziała mnie już tylko połowa miejsc tych co wcześniej a po 3 już tylko nieliczne . Wysoka temperatura najlepiej zabija tego robaka. Nacieranie solą i nagrzewanie suszarką DZIAŁA NAJLEPIEJ!! Nie stosowałam w tym czasie żadnych maści i płynów które i tak na dłuższą metę nie działały świerzb wracał. Ubrania w których chodziłam ( w szczegółności bieliznę i skarpety wkładałam do zamrażarki na 24 h) w sumie chyba tylko 3 x tak zamroziłam rzeczy. Prałam w 60 stopniach nic specjalnie nie sprzątałam nie zmieniałam pościeli częsciej niż zwykle. Swierzb zszedł potem tylko gdzieniegdzie swędziało krosty już się nie pojawiały aż zniknął :) Życzę powodzenia i nie wydawajcie kasy na leki które i tak nie działają !!!! :)
Sylvia
02.03.2017
Ja uzywalam spozywczy, 5%. Pierwsze dwa tygodnie nacieralam cale cialo rano i wieczorem. Dodatkowo za kazdym razem jak czulam swedzenie, nacieralam miejsca swedzace. Czasem swedzenie wybudzalo mnie w nocy, wiec wstawalam i nacieralam te miejsca octem. Ocet przynosi ulge w swedzeniu.
mili
01.03.2017
Witam
jakiego octu trzeba uzywac spozywczego ?
Sylvia
24.02.2017
Nie, pranie wszystkich rzeczy jest nie konieczne. Prac nalezy to, co sie uzywa na bierzaco. Czyli zmiana rzeczy codziennie, wlacznie z pidjamami i posciela. Wszystko co sie uzywa trzeba prac na bierzaco. Poduszki, koce, ozdobne poduszki z kanap i foteli najlepiej wlozyc do plastykowych workow i szczelnie zawiazac. Trzymac je w nich przynajmniej trzy dni, a najlepiej do czasu wyleczenia swierzbu. Swierzb umiera w srodowisku bez pozywienia i powietrza po trzech dniach. U nie niemowlat trzeba uwazac na przesuszenie skory octem, jako ze ich skora jest delikatna. Pare godzin po natarciu octem mozna wetrzec olej z oliwek. Olej ten goi podraznienia skory. Swierzb generalnie nie lubi oleju, bo on utrudnia mu oddychanie, tak ze nie powinno to spowolnic leczenia. Rzycze Ci, Paula i wszystkim innym walczacym ze swierzbem, powodzenia. W moim przypadku, to juz ponad dwa miesiace od czasu jak uporalismy sie z tym paskudztwem. Blizny sie ladnie goja. Bardzo dobry jest olej z rokitnika na blizny i zmiany skorne spowodowane przez swierzb. Przyspiesza gojenie. Cos dla kobiet: olej z rokitnikia przywraca preznosc i odmladza skore. Mozna stosowac pod makijaz. Cud natury. Polecam.
Paula
23.02.2017
Ja zaraziłam sie świerzbem po pobycie w szpitalu 23tygodnie z coreczka moja corka miala wtedy 3tygodnie i meczymy sie z tym od grudnia2016r nic nie pomaga:-( ale ocet na pewno teraz wypróbuje tylko pytanie do was czy konieczne jest pranie wszystkich rzeczy nawet tych co nie używałam bo chyba z 80pralek bede miala tego jak wszystko