zapalenie pęcherza

Jak leczyć zapalenie pęcherza?

naturalnienaturalnie - specjalista Tipy.pl
zapalenie pęcherza
1 z 10
Na zapalenie pęcherza moczowego jest wiele tabletek, jednak w większości są one na receptę i nie nadają się dla kobiet w ciąży. Jeśli z jakiś powodów nie chcesz lub nie możesz zażyć tabletki poniżej przedstawiam domowe i bezpieczne sposoby na wyleczenie zapalenia pęcherza.
1
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 1
Sok żurawinowy i jabłkowy

Picie soku żurawinowego i jabłkowego pomaga wypłukać z dróg moczowych niebezpieczne bakterie. Soki te mają działanie zakwaszające mocz i uniemożliwiają bakteriom dalszy rozwój. Żurawinę można również przyjmować w postaci suplementu diety, najlepiej w połączeniu z wyciągiem z brusznicy i skrzypu polnego. Jest to bardzo ważne zarówno w leczeniu zapalenia pęcherza moczowego, jak i w późniejszej profilaktyce tej choroby.

2
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 2
Dużo pij

Im więcej będziesz pić, tym szybciej wypłuczesz złe bakterie z dróg moczowych. W przypadku zapalenia pęcherza wskazana jest płynna dieta. Oprócz soku żurawinowego pij również olej kokosowy i wodę kokosową (kokos zabija bakterie będące przyczyną zapalenia dróg moczowych) oraz świeże soki owocowe, warzywne i herbaty ziołowe. Płynna dieta powinna trwać 2-4 dni.

3
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 3
Zwiększ spożycie witaminy C

Codziennie przyjmuj 100 miligramów witaminy C dziennie. Zawartość witaminy C wydalanej z moczem ma właściwości bakteriobójcze.

4
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 4
Soda oczyszczona

Pij co najmniej 2 x dziennie szklankę wody zmieszaną z połową łyżeczką sody. Sposób ten przynosi najlepsze efekty przy wczesnych stadiach choroby.

5
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 5
Cytryna i limonki

Do każdej szklanki wody czy herbaty dodawaj cytrynę lub limonkę. Cytryna i limonka zawierają witaminę C, która teraz jest ci bardzo potrzebna w dużych ilościach.

6
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 6
Gorące kąpiele

Gorące kąpiele zmniejszą objawy zapalenia pęcherza i pomogą ci przetrzymać ten nieprzyjemny okres.

7
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 7
Gorące kompresy

Przykładaj na brzuch w rejonach pęcherza gorące kompresy (elektryczna poduszka, butelka z gorącą wodą, termofor, koc elektryczny). Złagodzą one w znacznym stopniu ból. Poza tym, pamiętaj, aby w jakikolwiek sposób ogrzewać teraz brzuch i pęcherz (kąpiele, kompresy, kołdra i koc, ciepła bielizna).

8
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 8
Nasiadówki

Nasiadówki podczas zapalenia pęcherza przynoszą dużą ulgę. Najlepsze będą nasiadówki z szałwii lub rumianku.

9
sposoby na zapalenie pęcherza - krok 9
Zioła na zapalenie pęcherza

Pomocne w leczeniu zapalenia pęcherza moczowego są również zioła. Skrzyp polny - właściwości moczopędne, lawenda lekarska - działanie bakteriobójcze i znieczulające, dziurawiec zwyczajny - antybakteryjny i moczopędny, bez czarny - moczopędny, przeciwbólowy, dzięgiel litwor - działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

infekcja intymna
Podbrzusze
infekcje bakteryjne pochwy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bubu100
16.10.2013
Sok z czarnej porzeczki też zakwasza mocz. A żurawina pomaga w każdej postaci, są nawet w aptekach suplementy diety z ekstraktem z żurawiny - niedrogie i bez recepty, a pomagają.