Pestki z dyni

Jak prażyć pestki z dyni?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Niewiele jest takich wszechstronnie wykorzystywanych owoców jak dynia. Możesz zrobić ciasto dyniowe, zupę dyniową, chleb dyniowy, lampion z niejadalnych jej części na Halloween i możesz także uprażyć pestki, aby zjeść je później jako przekąskę. Poniższa instrukcja poinstruuje cię jak zrobić najlepsze prażone pestki z dyni.
P

* Świeże pestki z dyni,
* Olej do pieczenia,
* Sól,
* Nóż kuchenny,
* Papier do pieczenia,
* Ręcznik papierowy,
* Szpatułka.

1
Wybierz pestki z miąższu dyni, płucz je pod bieżącą wodą dopóki nie będą całkowicie czyste.
2
Nagrzej piekarnik do temperatury 175 stopni Celsjusza.
3
Umyte pestki połóż na ręczniku papierowym i pozostaw na chwilę aby przeschły.
4
Blachę wyłóż papierem do pieczenia, pędzelkiem posmaruj olejem. Wsyp pestki na papier do pieczenia, pomieszaj je, aby pokryły się olejem, a potem rozłóż pojedynczo, (aby się nie nakładały jedne na drugie). Możesz posypać delikatnie solą jeśli lubisz.
5
Włóż do nagrzanego piekarnika i piecz około 10 -20 minut, lub aż będą brązowe i delikatnie chrupiące. Dobrze jest je przekręcić podczas pieczenia, aby obie ich strony dobrze się uprażyły. Pozostaw do wystygnięcia zanim zjesz.
6
Przełóż je do szczelnie zamykanego pojemnika, aby nie było dostępu powietrza, bo przestaną być chrupkie.
?

Wskazówki
* pestki z dyni można jeść łuskane i nie łuskane.
* Jeżeli ktoś lubi pestki dobrze słone należy je pogotować w mocno słonej wodzie przez 10 minut i potem prażyć jw.
* Możesz także dodać soli czosnkowej, albo proszkowanego chili, jeśli lubisz ostre jedzenie.

Powiązane porady

przekąski
chipsy z jabłek
Migdały w cynamonie

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

#18125
16.03.2013
Pyszne i łatwe do zrobienia. Dziękuje !
Aneczkosia
11.04.2010
a czy można do pestek zrobic jakąś panierkę?

pzdr