Narodowe Święto Niepodległości

Jak obchodzić Narodowe Święto Niepodległości?

SmileSmile - specjalista Tipy.pl
Narodowe Święto Niepodległości
1 z 6
Narodowe Święto Niepodległości jest polskim świętem państwowym, wolnym od pracy, dla upamiętnienia rocznicy odzyskania przez Naród Polski niepodległości w 1918 roku po 123 latach zaborów austriackich, pruskich i rosyjskich. Narodowe Święto Niepodległości zostało ustanowione w ostatnich latach II RP i przywrócone w roku 1989. Do roku 1936 r 11 listopada był przede wszystkim świętem wojska. Dopiero od 1937 roku święto to obchodzimy jako święto państwowe - Dzień Niepodległości. W tym roku odbędą się obchody 96. rocznicy odzyskania niepodległości.
1

Weź udział w uroczystościach w Warszawie

Narodowe Święto Niepodległości obchodzone jest w całym kraju, jednak najważniejsze obchody odbywają się Warszawie.

Plan obchodów Święta Niepodległości (WARSZAWA, 11 listopada, 2015)

13.00 - msza święta w kościele św. Barbary  
- złożenie kwiatów pod pomnikiem Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz przy Grobie Nieznanego Żołnierza 

Jeśli nie masz możliwości wyjazdu możesz oglądnąć obchody tego święta w telewizji.

Wybierz się na Marsz Niepodległości

Rozpocznie się o godzinie 14 przy rondzie Dmowskiego, poprowadzi przez centrum i mostem Poniatowskiego aż do Stadionu Narodowego.

2
Weź udział w uroczystościach w swoim mieście

Dowiedz się, jaki program na 11 listopada jest w twoim mieście i w jakim miejscu będą miały miejsce główne obchody. W wielu miastach są organizowane również inne ciekawe wydarzenia.

3
uroczysta msza święta
Idź na mszę świętą

Najlepiej wybierz się do kościoła garnizonowego (wojskowego). Z pewnością święto 11 listopada będzie obchodzone w nim huczniej niż gdzie indziej. Zwykle po mszy są organizowane koncerty pieśni patriotycznych.

4
znicze
Zapal znicz na Grobie Nieznanego Żołnierza

Zapal znicz i zmów modlitwę za dusze poległych żołnierzy walczących o niepodległość Polski. Grób Nieznanego Żołnierza znajdziesz na większości starych cmentarzy.

5
flaga Polski
Wywieś flagę

Wywieś flagę Polski. Zwyczaj wywieszania flagi na 3 maja oraz 11 listopada niestety stopniowo zanika. Dlaczego? Czy wstydzimy się swojego pochodzenia i swojej polskości? Jeśli jesteś dumnym obywatelem państwa polskiego, flaga powinna zawisnąć również na twoim oknie czy balkonie.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Flaga na maszcie
Flaga Polska

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane