ciąża

Jak uniknąć poronienia?

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
Jeżeli jesteś w ciąży i znajdujesz się w grupie podwyższonego ryzyka poronienia, poniżej znajdziesz wskazówki, które mogą pomóc ci chronić twoje dziecko. Tak naprawdę nikt nigdy nie może zagwarantować bezpieczeństwa twojej ciąży, ale są pewne kroki, które możesz podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na szczęśliwe rozwiązanie. Jednak dla bezpieczeństwa skonsultuj je najpierw z twoim lekarzem prowadzącym.
1

Zdrowo się odżywiaj. Ustal plan pożywnej diety, ogranicz spożycie tłuszczu, a jedz za to dużo owoców i warzyw. Twój lekarz może pomóc ci ustalić idealny plan odżywiania, tak byś dostarczała sobie i dziecku odpowiednią ilość kalorii, zdrowego błonnika i innych składników odżywczych.

2

Pij wodę. Zmień słodkie napoje z kofeiną na czystą wodę. Pij kilka szklanek wody dziennie. Możesz również okazjonalnie napić się kawy lub herbaty, jeżeli lekarz ci tego nie zabronił, ale nie przesadzaj. Unikaj jakichkolwiek napojów zawierających alkohol.

3

Bierz leki przepisane przez lekarza. Lekarz najprawdopodobniej przepisze ci zastaw witamin, które są szczególnie istotne w okresie prenatalnym. Być może dostaniesz także minerały i żelazo. Bierz wszystkie leki, które przepisze ci lekarz i nie przerywaj ich stosowania, ponieważ może to być szkodliwe dla twojego dziecka.

4

Przestrzegaj wszystkich zaleceń lekarza. Dużo odpoczywaj, unikaj tytoniu, a wszystkie nietypowe objawy czy odczucia omawiaj z lekarzem. Rób wszystkie wymagane badania krwi i inne testy. Jeżeli coś cię niepokoi, zadawaj pytania i oczekuj wyczerpujących odpowiedzi, jeżeli czegoś nie rozumiesz - poproś o wyjaśnienie. Dzięki temu możesz uniknąć powikłań.

5

Ćwicz z umiarem. Rutynowy, codzienny spacer powinien trwać od 30 do 40 minut. Jeżeli wszystko jest w porządku, może być on bardzo korzystny dla rozwoju dziecka. Zanim jednak zdecydujesz się na spacer, zapytaj lekarza czy ci to nie zaszkodzi. Jeżeli nie możesz spacerować, warto chociaż posiedzieć na świeżym powietrzu, przynajmniej 20 minut dziennie. Pamiętaj jednak żeby nie przebywać na słońcu, najlepiej więc jeżeli wyjdziesz rano lub wieczorem.

6

Nie zamartwiaj się. Prowadź dziennik swoich emocji. Powiedz lekarzowi, jeżeli czujesz się nadmiernie przygnębiona. Pozytywny nastrój i unikanie stresu są ważne w ciąży, ponieważ pomagają spokojnie ją donosić.

7

Dokształcaj się. Dowiedz się jak najwięcej o ciąży i zmianach, które zachodzą w twoim ciele. Ważne, żebyś wiedziała co jest zupełnie normalne, a co odbiega od normy, byś mogła na to zwrócić uwagę. Zapisz się na zajęcia do szkoły rodzenia, będziesz spokojniejsza zarówno, jeśli chodzi o sam poród jak i o opiekę nad dzieckiem w pierwszych dniach jego życia. Poszukaj trochę ciekawych informacji w internecie, ale zawsze upewnij się, że nie są one pisane przez amatorów.

8

Wypoczywaj. Powinnaś spać przynajmniej osiem godzin każdej nocy. Do tego na pewno korzystna będzie drzemka popołudniowa, zwłaszcza w pierwszym trymestrze ciąży, gdy będziesz czuć się bardziej zmęczona, niż zwykle. Unikaj ciężkiej pracy i nadmiernego wysiłku. Poproś partnera o pomoc w pracach domowych.

9

Do wszystkiego podchodź spokojnie. Musisz odrobinę zwolnić tempo, bo w twoim ciele rozwija się drugi człowiek. Odpręż się, wykreśl trochę spraw z napiętego harmonogramu i poświęć nieco czasu na cieszenie się nadejściem dziecka. Unikaj wchodzenia po drabinie oraz chodzenia po śliskich powierzchniach. W wannie lub pod prysznicem umieść maty antypoślizgowe. Takie drobne środki ostrożności pozwolą zapewnić bezpieczeństwo ciąży.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Ciąża
Migrena w ciąży
cukrzyca ciążowa

Komentarze (0)

* Pola wymagane