Flaga na maszcie

Jak eksponować flagę na maszcie pionowym?

SmileSmile - specjalista Tipy.pl
Wywieszanie flag na masztach związane jest z pewnymi zasadami. Flaga państwowa powinna zawsze zajmować honorowe miejsce. W przypadku dwóch flag honorowym miejscem jest prawa strona patrząc od strony budynku, w przypadku trzech flach - jest to miejsce w środku. Poniżej znajdziesz zasady wieszania flag na pionowych masztach.
1
Wieszanie flagi polskiej
W przypadku wywieszenia jednej flagi przed budynkiem należy ją umieścić po prawej stronie patrząc od strony budynku. Dla osoby patrzącej na budynek będzie to lewa strona.
2
Rozmieszczenie flag przed wejściem do budynku
Jeśli mamy więcej niż jeden maszt wówczas możemy je rozmieścić wzdłuż fasady budynku, lub prostopadle do niej - wzdłuż drogi prowadzącej do głównego wejścia do budynku, po jednej lub po jej obydwu stronach.
3
Rozmieszczanie flag w półkolu i kole
Jeśli liczba flag jest większa od dwóch wówczas można je rozmieścić w półkolu, zaś gdy jest ich więcej niż siedem to w kole. W przypadku koła honorowe miejsce znajduje się w środku zatem tam należy wywiesić flagę Rzeczypospolitej Polskiej.
4
Wszystkie maszty muszą mieć jednakową wysokość.
5
Wszystkie flagi muszą mieć jednakową szerokość (wysokość), zaś szerokość (wysokość) flagi nie może być mniejsza niż 1/6 i większa niż 1/4 wysokości masztu.
6
Odległość między masztami nie może być mniejsza od 1/5 wysokości masztu.
7
Na jednym maszcie można podnieść wyłącznie jedną flagę.
?

Wskazówki
* Jeśli flaga Rzeczypospolitej Polskiej jest wywieszona obok innych flag wówczas wciąga się ją na maszt jako pierwszą i opuszcza jako ostatnią.
* W przypadku gdy flaga Polski ma być wymieniona na nową wówczas należy opuścić najpierw wszystkie inne flagi, następnie opuścić flagę Polski i wywiesić nową. Po wyciągnięciu nowej (wymienionej) flago Polski można wyciągnąć na maszty pozostałe flagi.
* Jeśli używamy flag więcej niż jednego obcego państwa, wówczas kolejność (po fladze Rzeczypospolitej Polskiej) jest wyznaczona przez nazwę tych państw w języku polskim.

Powiązane porady

Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
Flaga Polska

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

andrzej
13.11.2015
dlaczego sluzby panstwowe nie reaguja na napisy na flagach, np na zawodach sportowych