oddychanie relaksacyjne

Jak się zrelaksować? Oddychanie relaksacyjne.

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
Jesteś zabiegana? Marzysz o chwili wytchnienia, ale nawet jak już ją znajdziesz to rzucasz się na kanapę i pozwalasz ciału swobodnie nic nie robić? Skończ z taką formą relaksacji i przerzuć się na coś bardziej efektywnego. Leżąc na kanapie nie myślisz o właściwym oddychaniu i odprężeniu psychicznym. A nasza psychika też chce się odprężyć.
1
Znajdź ciche, spokojne miejsce. Usiądź wygodnie. Wyłącz telefon, telewizję i wszystko co Cię może rozpraszać. Najlepiej jeśli będzie to moment w ciągu dnia, kiedy dzieci będą w szkole a mąż w pracy. Znajdź czas tylko dla siebie.
2
Usiądź na ręczniku lub kocu. Dzięki temu będziesz czuła się bardziej komfortowo niż siedząc na posadzce czy parkiecie. Wyprostuj się, otwórz klatkę piersiową i płuca. Oddychaj głęboko.
3
Skup się na oddychaniu. Zamknij oczy. Rozluźnij ciało. Myśl o oddychaniu, nie zaprzątaj sobie głowy problemami.
4
Oddychaj głęboko, spokojnie przez dziesięć do dwudziestu minut. Staraj się to robić tak często jak tylko się da, najlepiej codziennie.
5
Jeśli w ciągu dnia nie masz czasu się w ten sposób zrelaksować, weź jeden powolny głęboki wdech. Wytrzymaj chwilkę i zacznij powoli wypuszczać powietrze z płuc. Miej przy tym zamknięte oczy.

Powiązane porady

Jak uniknąć stresu?
odstresowanie
bądź odważny

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane