Czapka Świętego Mikołaja

Jak zrobić czapkę Świętego Mikołaja?
SaraSara - specjalista Tipy.pl

Jeśli chcesz przebrać się za Świętego Mikołaja i zaskoczyć swoje dziecko, chłopaka czy partnera, z pewnością przyda ci się prawdziwa czapka Mikołaja. Poniżej instrukcja jak ją wykonać.
P

* Podstawowa umiejętność szycia
* Metr czerwonego filcu lub podobnego materiału
* kawałek sztucznego futerka
* igła, nitka (maszyna do szycia)
* nożyczki
* nożyczki ozdobne
* gumka (na tyle długa aby wystarczyła na obwód głowy)
* 12 szpilek (do spięcia rogów)
* czerwona nitka
* różne materiały do dekoracji czapki

1
Zmierz obwód głowy osoby dla której robisz czapkę Świętego Mikołaja za pomocą metra krawieckiego. Do długości dodaj jeszcze około 2 cm (będzie to długość dolnej części trójkąta zrobionego z czerwonego materiału). Teraz otrzymaną długość pomnóż przez 2/3 i zaokrąglij do pełnej liczby - to będzie wysokość trójkąta.
2
Połóż materiał na stole i odmierz w prostej linii obwód głowy plus 2 cm. Narysuj tą linię ołówkiem.
3
Znajdź środek linii, którą właśnie narysowałaś i od tego punktu narysuj linię prostopadłą o długości = 2/3 (obwodu głowy + 2cm). Teraz narysuj linie łączące koniec linii prostopadłej do końców linii równoległej - powinien wyjść duży trójkąt.
4
Teraz wytnij trójkąt za pomocą noża krążkowego na macie do wycinania. Aby linie były proste użyj linijki.
5
Wytnij z sztucznego, białego futerka prostokąt o długości odpowiadającej podstawie trójkąta i o szerokości około 5 cm.
6
Przyłóż prostokąt z białego futerka do trójkąta w taki sposób, aby stykały się ze sobą (dłuższy bok prostokąta do podstawy trójkąta). Odwróć trójkąt na drugą stronę - spodnia część czerwonego materiału powinna leżeć w tej samej płaszczyźnie z wierzchnią stroną futerka (spodnia część czerwonego materiału to ta porysowana ołówkiem). Przypnij futerko do czerwonego materiału szpilkami. Obydwa materiały zszyj ze sobą w taki sposób, aby jeden zachodził na drugi około 1 cm. Przytnij nadmiar materiału, który został ponad szwem.
7
Odwróć całość na drugą stronę. Zawiń biały materiał na czerwony, tak, aby obydwa materiały były teraz na dobrej stronie. Dociśnij materiały rozgrzanym żelazkiem, aby utrwalić zagięcie. Teraz z powrotem odegnij białą część materiału w dół.
8
Złóż trójkąt na pół pionowo (zgięcie wzdłuż wysokości trójkąta), w taki sposób, aby prawa strona była w środku. Zepnij materiał szpilkami a następnie zszyj (boczną krawędź trójkąta). Szew wykonaj około 1 cm od końca materiału.
9
Odwróć czapkę na drugą stronę. Do czubka przyszyj biały pompon. Wywiń białe futerko na zewnątrz i gotowe.
?

Wskazówki
* Jeśli wydaje ci się, że instrukcja ta jest zbyt skomplikowana, zawsze możesz kupić gotową czapkę świętego Mikołaja (na przykład tutaj).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane