Podłoga z płytek PCV

Jak naprawić podłogę winylową?
KaroloKarolo - specjalista Tipy.pl

Możesz łatwo naprawić lub wymienić kawałek winylowej podłogi ze znakomitym rezultatem. Wbrew powszechnemu przekonaniu niemal każdy może wykonać tą czynność samodzielnie. Wystarczy, że będziesz ściśle przestrzegać wskazówek i zanim zabierzesz się do pracy dokładnie przeczytasz artykuł. Sposób zaproponowany przeze mnie gwarantuje powodzenie i co najważniejsze jest bardzo szybki. Poniżej znajdziesz dokładne instrukcje. Powodzenia.
P

* Kawałek podłogi winylowej do wstawienia,
* Suszarkę,
* Zmiotkę lub odkurzacz,
* Gąbkę,
* Wałek,
* Klej do winylu,
* Ołówek,
* Ząbkowana kielnia,
* Skrobak,
* Nóż Stanley,
* Taśma miernicza,
* Taśma maskująca,
* Liniówka.

1
Zmierz zniszczoną powierzchnię podłogi do wymiany. Dodaj po 2-3 cm z każdej strony.
2
Udaj się do sklepu, aby zakupić potrzebną ilość podłogi, albo płytek winylowych. Najlepiej poszukaj w sklepie, który specjalizuje się w podłogach winylowych, będziesz miał większe szanse dopasować potrzebny wzór i kolor. Kup też klej do podłóg
3
Do cięcia winylu używaj ostrego noża Stanley. Używaj liniówki aby utrzymać ostrze w pionie. Jeżeli twoja podłoga jest z płytek winylowych wymieniaj całe kwadraty tych, które są uszkodzone.
4
Dokładnie dopasuj wzór. Na podłodze w miejscu gdzie jest zniszczona połóż nowy kawałek i dopasuj desenie, kreski kwiaty itp. w zależności, jaki masz wzór podłogi.
5
Taśmą maskującą przyklej łatę do podłogi, tak aby się nie przesunęła gdy będziesz ucinał.
6
Teraz tnij nożem poprzez nowy i stary kawałek podłogi. Wytnij ciut większy niż zniszczona zaznaczona powierzchnia. W ten sposób dziura i kawałek, który chcesz wstawić będą tego samego rozmiaru.
7
Odklej przyklejoną łatę. Aby usunąć wycięty kawałek zniszczonej podłogi, podgrzej go suszarką, aby zmiękczyć klej go trzymający zanim będziesz podważał.
8
Usuń skrobakiem zniszczony kawałek podłogi, a także klej pod nim. Możesz go zmiękczyć specjalnym pistoletem do podgrzewania lub suszarką. Zamieć pozostałości miotłą lub odkurzaczem.
9
Rozrób klej według instrukcji producenta. Nałóż go kielnią w wyciętą dziurę w podłodze.
10
Połóż nowy kawałek, dokładnie przyciśnij i wygładź zaczynając od środka do brzegów, aby usunąć powietrze, które może być pod przyklejonym kawałkiem.
11
Wilgotną gąbką zetrzyj nadmiar kleju, który wypłynął.
12
Mocno dociskając wałkuj wstawiony element, wycierając gąbką wypływający klej.
13
Pozostaw do całkowitego zaschnięcia zanim będziesz chodzić po wstawionej podłodze. Sprawdź na opakowaniu z kleju, jaki jest czas całkowitego zastygania kleju.
?

Wskazówki
* Zawsze zostawiaj kawałki pozostałe po położeniu podłogi.
* Często wietrz miejsce, w którym pracujesz, gdyż niektóre kleje mogą być szkodliwe, gdy wdychasz przez dłuższy czas.
* Tnąc nożem, zawsze tnij od siebie, nigdy do siebie, aby się nie skaleczyć.
* Im dokładniej oczyścisz miejsce pod łatką, tym lepiej będzie ona przylegać.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kasia z Arbiton
14.12.2018
Łatwość napraw to jedna z licznych zalet paneli winylowych. Warto równiez podkreslić, że dzieki ich ponadprzeciętnej trwałości, naprawy rzadko są konieczne. Panele winylowe, których konstrukcja oparta jest o innowacyjną technologie rdzenia mineralnego, są trwałe.