obierek

Pomysły na wróżby andrzejkowe z jabłek

fortuna - specjalista Tipy.pl
Wkrótce andrzejki. Poszukujesz zabawnych pomysłów na ten wyjątkowy wieczór? Proponuję wykorzystać jabłka. Są łatwo dostępne i doskonale nadają się do wróżb andrzejkowych.
1
Wyławianie jabłka.

Dużą miednicę napełnij wodą. Następnie wrzuć do niej jabłka. Zabawę można przeprowadzić na dwa sposoby. Za każdym razem musisz najpierw zawiązać gościom oczy przepaską i ewentualnie związać ręce. Sposób pierwszy: każdy z gości bez używania rąk i z zawiązanymi oczami próbuje wyłowić z miednicy jabłko. Ten, kto zrobi to jako pierwszy, ma szansę na szybkie i szczęśliwe małżeństwo. Druga wersja zabawy wymaga umieszczenia w miednicy zarówno jabłek dojrzałych, jak i nadgniłych. Ponownie musisz zawiązać gościom ręce i oczy. Każda z osób musi wyłowić z miednicy jabłko (dlatego lepiej, żeby było ich nieco więcej niż w pierwszej wersji zabawy). Osoba, która wyłowi najpiękniejsze, chrupiące i dojrzałe jabłko najszybciej wyjdzie za mąż, natomiast ta, która wyłowi nadgniłe, nie prędko stanie na ślubnym kobiercu.

2
Szczęśliwy kęs.

Zawieszamy jabłko na sznurku. Wciskamy do niego monetę. Kolejno każda osoba (trzymając ręce zaplecione z tyłu) wgryza się w jabłko. Ta, która trafi na monetę, wyjdzie pierwsza za mąż.

3
Obieranie jabłek.

Każdy obiera jabłko tak, aby obierek był jak najdłuższy. Potem rzuca obierek do tyłu, przez lewe ramię. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie w jaką literę ułożyła się skórka. Litera ta będzie pierwszą literą imienia wybranki/wybranka.

4
Odbicie.

Dziewczyna siada w ciemnym pokoju na wprost lustra. Obok siebie ustawia świeczkę i - starając się cały czas patrzeć w lustro - powoli obiera jabłko. W lustrze powinna pojawić się twarz jej wybranka. Jeżeli jej przeznaczeniem jest umrzeć przed zamążpójściem, w lustrze powinna się pojawić czaszka.
Druga, mniej przerażająca wersja tej wróżby, nie przewiduje żadnych czaszek. Według niej należy obrać jabłko jak wyżej i pokroić je na cząstki. Następnie dziewczyna musi wyrzucić ostatni z kawałków jabłka przez lewe ramię, a wówczas twarz wybranka powinna pojawić się w lustrze.

5
Ogniste jabłko.

Ta wróżba nadaje się do przeprowadzenia na świeżym powietrzu, najlepiej przy ognisku. Do ogonków jabłek przywiązujemy sznurki. Trzymamy jabłka na sznurkach nad ogniem. Ta osoba, której sznurek przepali się najpierw, jako pierwsza wyjdzie za mąż.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

wahadełko
runy
runy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane