rzucanie palenia

Jak rzucić palenie papierosów?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Dowiedz się jak pokonać fizyczne i psychiczne uzależnienie od palenia tytoniu. Pamiętaj, że najważniejsza jest twoja chęć i motywacja. Jeśli tak naprawdę nie chcesz rzucić palenia to prawdopodobnie poniesiesz klęskę w tym zakresie. Chcieć to móc!
P

* motywacja
* chęć

1
Najpierw musisz wiedzieć, że rzucanie palenia powinno być nagłe. Bez żadnego planowania. Nie ważne ile jeszcze jest dni do końca roku czy ile masz papierosów w paczce. Od chwili gdy stwierdzisz, że masz ochotę rzucić powinieneś po prostu to zrobić.
2
Wyrzuć z domu wszystkie popielniczki, wywietrz pomieszczenia i wypierz firanki. W Twoim domu nie powinno być śladu po tym, że jeszcze niedawno mieszkał w nim palacz.
3
Nie myśl o paleniu. Jeśli tylko papieros przyjdzie ci na myśl skup swoją uwagę na czymś innym. Jedz słonecznik, pestki z dyni, żuj gumy czy jedz cukierki miętowe lub przegryzaj marchewkę.

Przez wiele osób polecane są również delikatne środki uspokajające. Możesz zatem pić melisę czy zażyć ziołową tabletkę uspokajającą.
4
Im więcej będziesz się ruszać, tym mniej będzie chciało ci się palić. Zapisz się na basen, jeździj na rowerze do pracy, wybieraj schody zamiast windy itp. Przebywaj (o ile to możliwe) jak najwięcej na świeżym powietrzu.
5
Zafunduj sobie jakiś zabieg po którym nie jest wskazane palenie papierosów. Np. wybielanie zębów. Nie jest to zabieg najtańszy, zatem będziesz mieć większą motywację do rzucenia palenia.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, że palenie papierosów wcale nie uspokaja a nawet odwrotnie - podwyższa ciśnienie tętnicze krwi.
* Jak się czymś zdenerwujesz weź kilka głębokich oddechów i idź się przejdź (albo lepiej - idź pobiegać).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lunasz
16.10.2008
Niestety pierwszy punkt w moim przypadku odpada.Nie moge zrobić tego nagle,ponieważ zabronił mi lekarz.
Muszę spokojnie ,kilka papierosów dziennie mniej ,ale słabo mi idzie.