kosiarka

Jak zabezpieczyć kosiarkę przed zimą?·

KlemensKlemens - specjalista Tipy.pl
kosiarka
1 z 8
Kosiarki, często używane w ciepłych miesiącach, trzeba odpowiednio przygotować na zasłużony zimowy odpoczynek. Wymiana oleju, świecy zapłonowej i filtra są obowiązkowe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zabezpieczyć kosiarkę przed zimą.
1
kosiarka - krok 1.
Opróżnij zbiornik z paliwem.

Niewykorzystane paliwo, które pozostawisz na zimę w kosiarce, może się zestarzeć, zrobić się zbyt lepkie i być przyczyną pojawienia się rdzy w zbiorniku. Najpierw dodaj do paliwa stabilizator, potem uruchom kosiarkę, niech chwilę pochodzi i się rozgrzeje. Wyłącz kosiarkę, poczekaj, aż silnik ostygnie, a następnie odlej paliwo do czystej puszki lub butelki. Ponownie uruchom kosiarkę i poczekaj, aż spali resztki paliwa, które pozostały w przewodach doprowadzających. Jeśli kosiarka nie będzie się chciała odpalić, oznacza to, że ten krok masz już za sobą.

2
kosiarka - krok 2.
Odłącz świecę zapłonową.

Przed kontynuowaniem dalszych prac ważne jest, by odłączyć świecę zapłonową, aby zapobiec przypadkowemu uruchomieniu kosiarki, mogącemu doprowadzić do poważnych obrażeń.

3
kosiarka - krok 3.
Wyjmij ostrze.

Aby ułatwić wymianę oleju i czyszczenie spodu kosiarki, wyjmij ostrze. W tym celu odkręć śrubę, która przytrzymuje je na miejscu. Cały czas miej na sobie grube rękawice, by uniknąć skaleczenia. Gdy wyjmiesz ostrze, skorzystaj z okazji by je naostrzyć.

4
kosiarka - krok 4.
Spuść olej.

Jeżeli kosiarka ma silnik 4-suwowy, należy wymienić olej (niektóre kosiarki mają silnik 2-suwowy, w których olej mieszany jest z paliwem). Przygotuj jakieś naczynie, do którego spłynie olej. Ustaw kosiarkę na boku, filtrem powietrza i gaźnikiem do góry, aby nie wlała się do nich resztka paliwa lub oleju. Wyjmij zatyczkę zbiornika z olejem, przechyl kosiarkę i poczekaj, aż olej zacznie spływać do naczynia. Gdy cały olej spłynie, ponownie zamocuj zatyczkę.

5
kosiarka - krok 5.
Wyczyść spód kosiarki.

Użyj szpachelki i szczotki drucianej, by odskrobać resztki trawy i błota przyklejone do kosiarki. Zapobiega to korozji i pozwala na przywrócenie prawidłowej dynamiki urządzenia. Po oczyszczeniu możesz zamontować z powrotem ostrze i nalać świeżego oleju.

6
kosiarka - krok 6.
Wymień filtr powietrza.

Brudny filtr uniemożliwia efektywne spalanie paliwa, ponieważ blokuje dostęp powietrza niezbędnego w tym procesie. Jeżeli kosiarka ma filtr papierowy wymień go na nowy. Jeżeli jest to zwilżony olejem filtr gąbkowy, wyjmij go, wypłucz w wodzie z mydłem, pozostaw do całkowitego wyschnięcia, a następnie nasącz delikatnie nowym olejem. Wyczyść żeberka z brudu i odpadków (najłatwiej będzie to zrobić śrubokrętem lub patyczkiem po lodach).

7
kosiarka - krok 7.
Wymień świecę zapłonową.

Wyjmij świecę zapłonową przy użyciu klucza nasadowego. Nawet, jeżeli stara świeca jest w niezłym stanie, za kilka złotych możesz kupić nową, z którą łatwiej będzie rozpocząć pracę na wiosnę.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

kosiarka
koszenie trawy
narzędzia ogrodowe

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane