Współlokatorzy

Jak znaleźć współlokatora?
DivaMa - specjalista Tipy.pl

Przeprowadzasz się do innej miejscowości, na studia lub do pracy i nie masz pieniędzy, aby wynająć sobie całe mieszkanie? W takim wypadku musisz znaleźć współlokatora. Znalezienie dobrego współlokatora może być jednak trudniejsze nawet od znalezienia dobrego i taniego mieszkania. Jak zatem się do tego zabrać? Jak znaleźć kogoś z kim się dogadasz i unikniesz darcia kotów na każdym kroku?
1
Zapytaj znajomych

Najpierw popytaj wśród znajomych czy ktoś z nich nie szuka współlokatora. Mogą to być osoby z twojej miejscowości, które wybierają się na studia tam gdzie ty, ludzie z którymi już studiujesz (może są niezadowoleni z obecnej sytuacji na mieszkaniu), osoby z twojej pracy itp. Pamiętaj, że najlepiej jest mieszkać z kimś kogo się zna.

2
Poszukaj znajomych znajomych

Poproś znajomych, aby popytali swoich znajomych. Znajomi znajomych to również znacznie lepsza opcja od nieznajomych. Poproś znajomych, aby dali sobie na opis gg "szukam współlokatora dla kumpla", poproś, aby udostępnili twój wpis na ścianie na Facebooku, aby popytali wśród swoich znajomych. Jeśli masz 50 znajomych, to wiedz, że każdy z nich też ma co najmniej po 50 swoich znajomych - w sumie daje to 2500 osób!

3
Wynajmij całe mieszkanie, zrób casting i podnajmij pokoje

Wynajmij całe mieszkanie i daj ogłoszenia (na uczelniach, w serwisach internetowych), że masz do wynajęcia pokoje. Jeśli mieszkanie ma 4 pokoje do wyjęcia masz 3. Do każdego z 3 pokoi możesz "wsadzić" po 1-2 osoby. Jak ci dobrze pójdzie, to sam za mieszkanie nie będziesz nic płacić - koszty wynajęcia całego mieszkania pokryją twoi współlokatorzy. Jednak pamiętaj, że w tym wypadku ty wynajmujesz mieszkanie i ty za nie odpowiadasz - zarówno za jego stan jak i spokój.

To rozwiązanie ma również taki plus, że sam decydujesz o tym komu podnająć pokoje. Możesz organizować tzw. castingi - przyglądasz się ludziom, pytasz o ich przyzwyczajenia (Czy palą? Czy piją? Czy dużo imprezują? W jakich godzinach będą w domu?). O ile przez telefon łatwo jest kłamać, to w żywe oczy trochę gorzej.

* Jeśli chcesz podnająć pokoje, musisz podpisać z właścicielem mieszkania umowę najmu, która nie będzie zabraniać ci podnajmu - całości czy części mieszkania.

4
Ogłoszenia w Internecie

Ostatnią deską ratunku w szukaniu współlokatora są ogłoszenia w Internecie. Dlaczego ostatnią? Nigdy nie wiesz kto się do ciebie zgłosi i jakie będzie mieć intencje. Nie wiesz, kim dana osoba jest i co sobą prezentuje. Nie znasz nikogo, kto zna daną osobę, więc nikt ci za nią nie poręczy. Możesz zaufać jej jedynie na słowo. Jeśli jednak nie masz wyjścia i szukasz współlokatora przez Internet postaraj się, aby ta osoba była twojej płci. Dzięki temu unikniesz nieporozumień i nieprzyjemnych sytuacji.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane