Kartka bożonarodzeniowa z choinką origami

Jak zrobić kartkę na Boże Narodzenie?·

DivaMa - specjalista Tipy.pl
1 z 16
Ta piękna choinka 3D zrobi wielkie wrażenie, czy to naklejona na kartkę czy powieszona na drzewku bożonarodzeniowym. To co najlepsze to fakt, że choinkę taką robi się niezwykle prosto a do jej zrobienia wystarczy jedynie papier do origami.
1
Robienie choinki 3d - 1
Wytnij z kartki (na zdjęciu kartka 22 x 22 cm) kwadraty o wielkości 10x10 cm, 9x9 cm, 8x8 cm, 7x7 cm, 6x6 cm. Nie musisz wycinać ich tak jak na zdjęciu - tylko wówczas, gdy chcesz zaoszczędzić papier.
2
Robienie choinki 3d - 2
Weź największy kwadrat, połóż go na stole wzorem do spodu i zegnij na pół wzdłuż a potem w poprzek.
3
Robienie choinki 3d - 3
Rozegnij kartkę i złóż ją znów po drugim skosie. Po ponownym rozłożeniu karteczki powinno być widać wyraźnie zagięcia w kształcie litery X.
4
Robienie choinki 3d - 4
Zegnij karteczkę na pół, wzorkiem na wierzch. Za pomocą palca wskazującego i kciuka przytrzymaj zgiętą karteczkę w środku na dolnej krawędzi. Drugą ręką chwyć lewy róg prostokąta i wciśnij go do środka.
5
Robienie choinki 3d - 5
Zagnij lewy fragment prostokąta wzdłuż linii.
6
Robienie choinki 3d - 6
To samo zrób z drugą stroną prostokąta. Teraz karteczka powinna wyglądać jak trójkąt.
7
Robienie choinki 3d - 7
Połóż trójkąt na stole, najdłuższym bokiem do siebie. Wyobraź sobie, że pośrodku trójkąta znajduje się linia prowadząca od wierzchołka do środka najdłuższego boku. Podnieś lewą zakładkę trójkąta i zegnij ją w taki sposób, aby krawędź przylegała równo wyimaginowanej linii.
8
Robienie choinki 3d - 8
Część zagięcia będzie wystawała poza trójkąt, jednak tak właśnie ma być.
9
Tak samo zagnij drugą zakładkę. Teraz kształt karteczki powinien przypominać trójkąt z nałożonym na wierzch latawcem.
10
Robienie choinki 3d - 9
Kształt latawca zrobiony jest z dwóch zakładek. Weź jedną z nich i wygnij ją na wierzch.
11
Robienie choinki 3d - 10
Weź długopis i włóż w powstałą zakładkę, tak aby ją otworzyć.
12
Robienie choinki 3d - 11
Teraz palcem dociśnij zakładkę i ją spłaszcz. Powtórz to samo z drugą stroną.
13
Robienie choinki 3d - 12
Jak już będziesz mieć 5 części drzewka (tak samo robi się każdą część) włóż je jedna do drugiej, zaczynając od największej i kończąc na najmniejszej.
14
Robienie choinki 3d - 13
Wkładaj jedną część w drugą aż ułożysz wszystkie segmenty choinki.
15
Robienie choinki 3d - 14
Teraz do środka włóż patyczek po lodach lub patyczek do mieszania kawy. Drzewko gotowe! Teraz możesz je nakleić na kartkę!
Strona 1 z 16

Powiązane porady

Kartka bożonarodzeniowa z Mikołajem - zrób to sam
kartka bożonarodzeniowa
kartka bożonarodzeniowa z pingwinkiem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane