Pompony z włóczki

Jak zrobić pompon?

MarchewkaMarchewka - specjalista Tipy.pl
Robienie pomponów wymaga nieco cierpliwości, jednak wynik pracy bardzo cieszy. Pompony można robić różnych wielkości, jednak na początek proponuję wykonanie małego pomponika, aby praca nie trwała w nieskończoność.
P

* Karton
* Nożyczki
* Cyrkiel
* Włóczka

1
Pierścienie do pomponów
Narysuj na kartonie dwa identyczne pierścienie. Narysuj dwa większe kółka a w ich środku mniejsze kółka (kółka rysuj cyrklem, środek kółek powinien być w tym samym miejscu). Większe kółko powinno mieć około 2cm średnicy, zaś mniejsze pół cm. Pierścienie wytnij.
2
Robienie pompona
Pierścienie złóż razem ze sobą. Teraz zacznij owijać dookoła włóczkę. Aby to zrobić musisz uciąć kawałek włóczki (kilka metrów), aby można było go przewijać przez środek pierścieni. Jeden koniec włóczki trzymaj na zewnątrz pierścienia, zaś drugi przeplataj dookoła niego.
3
Pierścień gotowy do przecięcia
Owijaj pierścień włóczką, aż go całkowicie go pokryjesz, tak, że nie będzie widać już tektury. Jak skończy ci się kawałek włóczki to utnij następny, pamiętając, aby końce trzymać na zewnątrz. Owijaj pierścień coraz bardziej, aby zrobił się on gruby. Im grubszy będzie pompon tym bardziej puszysty będzie pompon.
4
Przecinanie pierścienia
Jak już pierścień będzie gruby przetnij włóczkę wzdłuż krawędzi pierścienia (można to zrobić najlepiej nożykiem do papieru - wówczas nożyk wejdzie pomiędzy dwa pierścienie i z łatwością przetnie włóczkę).
5
Przewiązywanie włóczki pomiędzy dwa pierścienie
Teraz przewiąż włóczkę pomiędzy dwa pierścienie i mocno zaciśnij. W tej sposób kawałki włóczki zostaną związane dokładnie w połowie. Usuń kartonowe pierścienie, jeśli nie chcą same zejść to je przetnij.
6
Gotowy pompon
Gotowy pompon możesz jeszcze delikatnie przyciąć nożyczkami, aby był idealną kulką.

Powiązane porady

trójkątna zakładka do książki
Pompony dla cheerleaderek
album na zdjęcia

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

elka111
07.04.2011
Super pomysł :)
oski
17.03.2011
zrobiłem aż na 1m długości pompon jest wielki wielkie dzieki pozdro
Klaudus
08.01.2011
świetne!!!
właśnie taki zrobiłam i jest super:)))