wykres w Excelu

Jak zrobić wykres w Excelu?

fifi - specjalista Tipy.pl
Dzięki programowi Microsoft Excel możesz z łatwością wykonać wykres. Wszystko, co musisz zrobić to podać dane do wykresu i pozwolić, by program narysował go za ciebie. W Excelu istnieje możliwość wykonania kilku rodzajów wykresów. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak narysować jeden z nich.
1
Microsoft Excel 2007

Wpisz dane, które mają znaleźć się na wykresie. Najlepiej jeśli umieścisz je w kolumnach. W pierwszym wierszu wpisz etykiety dla każdej kolumny danych. Na przykład w komórce A1 wpisz „Miesiąc”, a w komórce B1 wpisz „Premia”.

2
Wprowadź dane, które chcesz przedstawić graficznie, każdy rodzaj danych w jednej kolumnie. W kolumnie „Miesiąc” wpisz w komórkę A2 „styczeń”, w A3 „luty” itd. W komórkę B2 w kolumnie „Premia” wartość odpowiadającą premii za styczeń, w kolejnej komórce za luty itp.
3
Zaznacz dane do wykresu. W tym celu kliknij lewy przycisk myszy i cały czas go wciskając przeciągnij kursor wzdłuż danych w arkuszu kalkulacyjnym, dopóki nie zaznaczysz wszystkich interesujących cię wierszy i kolumn.
4
Kliknij na zakładkę „Wstaw”. Jest to druga zakładka na górze ekranu.
5
Rozwinie się nowe menu, znajdź opcję „Wykres”. Pojawi się lista dostępnych wykresów.
6
Kliknij na typ wykresu, który chcesz utworzyć. Pojawi się okno z opcjami danego wykresu.
7
Wybierz odpowiednie ustawienia dla swojego wykresu. Program Microsoft Excel przetworzy teraz dane zawarte w arkuszu kalkulacyjnym i utworzy na ich podstawie wykres.
8
W razie potrzeby zmień tekst znajdujący się na wykresie. Jeśli chcesz zmienić tytuł lub inny tekst, najedź na niego myszką, kliknij i wprowadź odpowiednie zmiany.
9
Microsoft Excel 2003

Wpisz dane, które mają znaleźć się na wykresie. W pierwszym wierszu wpisz etykiety dla każdego rodzaju danych, które chcesz umieścić na wykresie. Na przykład w komórce A1 wpisz „Miesiąc”, a w komórce B1 wpisz „Premia”.

10
Wprowadź dane, które chcesz przedstawić graficznie. Zgodnie z etykietami umieszczonymi na górze każdej kolumny, wpisz pod nimi dane. W kolumnie „Miesiąc” wpisz w komórkę A2 „styczeń”, w komórkę A3 „luty” itp. W kolumnie „Premia” wpisz w komórkę B2 premię za styczeń, w komórce B3 premię za luty itp.
11
Otwórz okno kreatora wykresów. W tym celu rozwiń menu „Wstaw” i wybierz opcję „Wykres” (lub wybierz ikonkę Wykresu z paska narzędzi).
12
W oknie „Typ wykresu” wybierz rodzaj wykresu, który chcesz utworzyć (liniowy, słupkowy, kołowy itp). Kliknij przycisk „Dalej”.
13
Wybierz zakres danych, który należy uwzględnić na wykresie. Program Excel ma funkcję domyślnego pobierania danych z arkusza kalkulacyjnego. Jeśli jednak program nie zaznaczy danych, kliknij na nie myszką i przy wciśniętym lewym przycisku myszy przeciągnij kursor nad wszystkimi danymi, które chcesz uwzględnić na wykresie. Kliknij przycisk „Dalej”.
14
Określ opcje wykresu. Program Excel 2003 oferuje kilka zakładek z opcjami wykresu, w których możesz zdecydować o jego wyglądzie (położenie legendy, etykiety osi, tytuł wykresu, itp.). Wybierz odpowiednie dla ciebie opcje, a następnie kliknij ”Dalej”.
15
Określ, gdzie chcesz wstawić swój wykres. Domyślnym ustawieniem jest bieżący arkusz. Wybierz odpowiednią opcję, a następnie kliknij przycisk „Zakończ”. Twój wykres pojawi się w wybranym przez ciebie miejscu.
16
?

Wskazówki
* Upewnij się, że zaznaczyłeś odpowiednie dane do wykresu. Niektóre wykresy wymagają więcej, niż dwóch kolumn danych.
* Pamiętaj, aby wybrać typ wykresu, który najlepiej zobrazuje twoje dane. Eksperymentuj z różnymi typami wykresów, aby znaleźć taki, który spełnia twoje potrzeby.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

euro
MS Excel, Excel, lista, lista rozwijana, 1 CLICK, 1CLICKPL, MS Office, 2000, 2003, 2007
MS Excel, Excel, mega formuły, funkcja zagnieżdżona, 1 CLICK, 1CLICKPL, MS Office, 2000, 2003, 2007

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

wissnia
27.10.2014
W prawym górnym rogu jest taki znak zapytania - "help"...