włosy po trwałej

Jak dbać o włosy po trwałej?

Morwa - specjalista Tipy.pl
Długi czas zastanawiałaś się czy nie poddać swoich włosów trwałej ondulacji i w końcu się zdecydowałaś. Dzięki temu zyskałaś całkiem nowy wygląd i wszyscy wokół prawią ci komplementy. Musisz jednak wiedzieć, że włosy po trwałej wymagają specjalnej pielęgnacji w porównaniu z włosami naturalnymi. Wynika to z faktu zastosowania podczas robienia trwałej wielu szkodliwych dla włosów chemikaliów. Troska o włosy po trwałej nie jest wcale taka trudna, lecz z pewnością będziesz musiała podjąć pewne dodatkowe wysiłki. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak dbać o włosy po trwałej ondulacji.
1
Wybieraj odpowiedniej jakości produkty.

Jednym z głównych czynników, które musisz mieć na uwadze, jest stosowanie odpowiedniej jakości produktów. Podczas zakupu szamponu i odżywki upewnij się, że wybrałaś dobrą markę. Zwróć szczególną uwagę na produkty przeznaczone specjalnie do włosów po trwałej ondulacji.

2
Częstotliwość mycia włosów.

Trwała ondulacja to - jakby nie patrzeć – zabieg chemiczny. Po jego wykonaniu włosy są zazwyczaj przesuszone i wymagają nawilżenia przez naturalny łój produkowany przez skórę głowy. Ogranicz więc mycie włosów do trzech razy w tygodniu. Jeśli pomiędzy kolejnymi myciami twoje włosy są przetłuszczone, zmocz je i nałóż na nie odżywkę (w żadnym wypadku nie stosuj szamponu).

3
Problem z kręceniem.

Nawet jeśli twoje włosy są zdrowe, na pewno są przesuszone, co może być przyczyną ich nadmiernego kręcenia się. Aby zapobiec zjawisku elektryzowania się włosów i ułatwić ich rozczesywanie, nakładaj na nie odżywkę bez spłukiwania. Upewnij się jednak czy zastosowana odżywka jest dobrej marki i czy jest ona przeznaczona do włosów po trwałej ondulacji.

4
Kłopoty z nadmiernym kołtunieniem się włosów.

Włosy po trwałej ondulacji często stają się ofiarą wiatru, jest to kolejna konsekwencja przesuszenia włosów. Użycie serum jest najlepszą formą kontrolowania ich. Możesz do tego celu wykorzystać także żel lub piankę, ale musisz liczyć się z tym, że loki staną się sztywne i lepkie.

5
Głębokie odżywianie.

Włosy po trwałej ondulacji wymagają odbudowy i nawilżenia naturalnymi olejkami. Ważne jest by przynajmniej raz w tygodniu przeprowadzić głęboką kurację nawilżającą.

6
Ochrona przed pogodą.

Staraj się uchronić włosy przed silnym wiatrem oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Oba te czynniki mogą wysuszyć twoje włosy i sprawić, że będą one kruche. Jeśli musisz wyjść z domu w taką pogodę, upewnij się, że włosy są osłonięte kapeluszem lub czapką. Dzięki temu w pewnym stopniu zapewnisz im ochronę.

7
Suszenie włosów po trwalej ondulacji.

Po umyciu włosów najlepiej pozostawić je mokre i pozwolić im wyschnąć naturalnie. O ile to możliwe, staraj się unikać suszenia włosów suszarką, ponieważ powoduje ona znaczne ich przesuszenie. Jeśli pozostawiasz włosy do samoczynnego wysuszenia, upewnij się, że loki są na swoim miejscu. W razie konieczności przeczesz je grzebieniem o szerokim rozstawie zębów.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

#18403
28.03.2013
Głębokie odżywianie włosów po trwałej to podstawa ; ) Dlatego nie zapominajmy o regularnych maseczkach. Pomocne będą te zawierające żółtko i oliwę. Te składniki mają bardzo dobroczynny wpływ na nasze włosy.
#17252
29.01.2013
Miałam trwałą w lato, do dziś mam pozostałości tego zabiegu. Włosy bardzo zniszczone i przesuszone. Chodzę czasem na zabieg sauny na włosy (pod wpływem gorąca włosy wnikają składniki odżywcze). Często robię sobie też takie domowe sauny (maska, czepek/siatka, ręcznik). Włosy po trwałej wymagają dużo nawilżenia i odbudowy. Ja kupiłam sobie hydrolizowaną keratynę, która potrafi wniknąć w ubytki włosa i odbudować ją. Jednak nie wolno przesadzać z ilością, bo efekt wyjdzie odwrotny od zamierzonego.
Jedynymi plusami jakie odczułam po trwałej było - mycie (nawet raz na 7,10 dni) i lekkie uniesienie (tylko z początku, zanim nie miałam odrostu).