Suszony plasterek pomarańczy na choince

Jak zrobić świąteczne ozdoby z suszonych owoców?

MonisiaMonisia - specjalista Tipy.pl
Suszony plasterek pomarańczy na choince
1 z 4
Plasterki suszonych owoców mogą być wspaniałą ozdobą choinkową. Powieszone obok bombek, ozdóbek i cukierków będą wyglądać znakomicie, a gdy przyjdzie odpowiednia pora również - smakować wyśmienicie.
P

* Pomarańcze
* Jabłka
* Cynamon

1
Suszenie plastrów pomarańczy
Pokrój pomarańcze i jabłka na plastry o grubości około 5-7 mm a następnie zamocz w soku z cytryny na ok 10 min (możesz również polać nim plastry owoców).

Połóż plasterki płasko obok siebie na kratce piekarnika. Jeśli owoce są bardzo soczyste wówczas połóż na nie papierowy ręcznik, aby wsiąknął nadmiar soków. Możesz posypać owoce po wierzchu cynamonem. Będą pachniały i smakowały wyśmienicie, jednak jeśli dodasz za dużo cynamonu to nie będą później ładnie przepuszczać światła na choince.
2
Pomarańcza na choince
Piekarnik rozgrzej do 135°C. Po godzinie zmniejsz temperaturę do 120°C i susz jeszcze kolejne 2h (najlepiej jest użyć suszarki do owoców).

Suszone plasterki owoców przewiąż nitką lub tasiemką i zawieś na choince.
3
Ozdoby choinkowe - zrób to sam
Suszone plasterki pomarańczy możesz również ozdobić (wówczas będą już niejadalne) poprzez przyklejenie do nich suszonych jagód, lasek cynamonu, szyszek itp. Możesz je również posmarować klejem i posypać brokatem.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Choinka
Dekoracje Bożonarodzeniowe
Dekoracje bożonarodzeniowe

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Eliza
15.12.2014
Suszone pomarancze jablka to przeciez moja babcia tez takie ozdoby robila
hube
15.12.2014
tolada, każdy wiesz na swojej choince co mu się podoba. Zawsze możesz sobie pokroić cebulę;-P
tolada
20.11.2014
Jaki to nowatorski pomysl... Mozecie powiedziec skad zerzniety? Znowu z Zachodu... Wstyd... Nie stac was na polskie pomysly?
Lilka
20.11.2014
Takie wyduszone cytryny i inne owoce nadaja sie do smietnika,a nie na ozdobe.Moze jeszcze obgryzione kosci z kurczaka czy ryby powiesilibyscie na choince? Nie podoba mi sie ten pomysl.
missy
19.11.2014
Chciałabym wykonać takie plastry, jednak mając piekarnik elektroniczny trzeba liczyć się z kosztami. Najekonomiczniej jest suszyć na piecu centralnym.
Aneta
19.11.2014
za szybko i za gorąco pewnie było w tym piekarniku dla pomarańczy. Mnie najładniej zasuszają sie na kaloryferze- zostaje naprawdę ładny kolor, a przez tydzień w domu ładnie pachnie, bo mniej więcej tyle leżały na pergaminie rozłożonym na kaloryferze, obracane co jakiś czas :)
justaaa
17.09.2012
czy ktoś już wypróbował metodę z suszeniem owoców na choinkę w piekarniku?? bo mnie rok temu z pomarańczy zrobiły się brzydkie pozwijane brązowe krążki... co mogłam zrobić źle?