wróżka

Jak świętować Andrzejki?
fortuna - specjalista Tipy.pl

Andrzejki to głęboko zakorzeniona polska tradycja. Obchodzone są w nocy z 29 na 30 listopada. Według tradycji, tej nocy wszystkie panny modliły się świętego Andrzeja prosząc go o dobrego męża. Wierzyły one bowiem, że ich życzenie się spełni i czekały na znak, mówiący o tym, że ich prośba została wysłuchana. Tradycja wróżenia w noc św. Andrzeja pozostała do dzisiaj. Poniżej znajdziesz wskazówki jak świętować Andrzejki.
1

Lanie wosku to jedna z najpopularniejszych metod wróżenia. Polega ona na wylewaniu gorącego wosku przez klucz na zimną wodę. Klucz ma symbolicznie otwierać drzwi do wszystkich tajemnic. Gdy wosk zastygnie, wyjmuje się go z wody i odczytuje znaczenie kształtu poprzez obserwację cienia rzucanego przez niego na ścianę. Cień może zdradzać wygląd przyszłego partnera, jego cechy lub narodowość.

Cienie mogą mieć różne znaczenie:

  • Serce lub człowiek – miłość

  • Gwiazda – majątek i szczęśliwe życie

  • Kwiatek – miła niespodzianka

  • Pierścionek – zaręczyny

  • Sowa, lis lub zamknięty dom – niebezpieczeństwo.

2

Obieranie jabłka. Każda z dziewcząt biorących udział w tej wróżbie otrzymuje jedno jabłko. Wszystkie z nich muszą obrać owoc ze skórki. Dziewczyna, której obierek będzie najdłuższy wygrywa i najdłużej będzie spotykała się ze swoim chłopakiem. Druga część wróżby to rzucanie obierków przez ramię. Kolejni uczestnicy obserwują kształt, w jaki ułożył się obierek. Jeśli jest to któraś z liter alfabetu, będzie to pierwsza litera imienia ukochanego.

3

Wróżenie z butów to kolejna bardzo popularna wróżba andrzejkowa. Wszystkie uczestniczki zabawy układają buty w jednej linii jeden za drugim, zaczynając od tyłu pokoju (każda z dziewczyn kładzie tylko po jednym bucie). Gdy wszystkie buty są już ułożone, osoba, której but znajduje się na końcu podnosi go i układa z przodu. Czynność tę należy powtarzać dopóki któryś z butów nie dotrze do drzwi. Uważa się, że właścicielka buta, który jako pierwszy przekroczy próg, pierwsza wyjdzie za mąż.

Inną wróżbą z wykorzystaniem butów jest rzucenie (stojąc na środku pokoju) swojego lewego buta przez ramię. Jeśli but spadnie naprzeciwko drzwi, oznacza to szybki ślub.

4

Karteczki pod poduszką. W Polsce jest to bardzo popularna wróżba. Panny przed snem wkładają pod poduszkę karteczki z wpisanymi na nich męskimi imionami. Pierwszą rzeczą, którą robią rano jest wyciągnięcie spod poduszki jednej z karteczek i odczytanie napisanego na niej imienia. Jest to imię przyszłego męża.

5

Szpilki. Do tej wróżby potrzebujemy 7–13 szpilek. Wrzucamy je do kubka, potrząsamy nimi i wyrzucamy na stół. Teraz staramy się odczytać literki utworzone przez te szpilki. Znaczenie:

  • A – podróż lub przeprowadzka

  • E – szczęście w miłości i w pracy

  • H – małżeństwo

  • K – sukces w pracy

  • L – zachowaj ostrożność

  • T – pomoc przyjaciół

  • W – uważaj na oszustów

  • V – ktoś chce cię wykorzystać

  • X – szczęście.

6

Data urodzenia. Data urodzenia może być wyrażona pojedynczą liczbą, będącą sumą wszystkich cyfr z całej daty. Dla przykładu 07.02.1983 = 0 + 7 + 0 + 2 + 1 + 9 + 8 + 3 = 30 = 3 + 0 = 3.

Znaczenie cyfr:
1 - ambitny, 2 – spokojny, 3 - godny zaufania, 4 - uparty i sentymentalny, 5 - radosny, 6 - towarzyski, 7 - romantyczny, 8 - niedoceniany i niezależny.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

999
19.11.2012
a co z 9?