Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić koszyczki na choinkę z papieru?

Jak zrobić koszyczki na choinkę z papieru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Istnieje wiele możliwości przystrojenia choinki, jednak największą radość daje zrobienie wszystkich ozdób własnoręcznie. Robienie ozdóbek choinkowych wcale nie jest trudne i nie wymaga dużych zdolności plastycznych. Jedną z moich ulubionych ozdób z papieru na choinkę są koszyczki w kształcie serduszek. Ich wykonanie wydaje się być na pierwszy rzut oka bardzo skomplikowane, jednak wcale takie nie jest. Przekonaj się sama!
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kolorowy papier, najlepiej błyszczący w dwóch kolorach, Nożyczki, Wstążka
1
Dwie kartki - biała i czerwona
Wytnij dwa prostokąty z dwóch kolorów papieru. Długość każdego prostokąta powinna być około 3 razy większa od jego szerokości. Przykładowo 30 cm długości na 10 cm szerokości.
2
Rysowanie linii na kartce
Złóż jeden z prostokątów na pół i połóż przed siebie na stole w taki sposób, aby zgięcie było bliżej ciebie, zaś rozcięta część dalej. Na prostokącie wyznacz kwadrat a następnie narysuj półokrąg przylegający do górnej krawędzi kwadratu. Teraz narysuj dwie pionowe linie, dzielące kwadrat na trzy równe części (trzy paski tej samej wielkości).

Ważne: Przedłuż pionowe linie dzielące kwadrat o około pół centymetra, tak, aby linie wychodziły poza jego obręb.

Wytnij półokrąg oraz przetnij papier wzdłuż pionowych linii. To samo zrób z drugą kartką (tą w innym kolorze).
3
Robienie koszyczka - ozdoby choinkowe
(Dla uproszenia opisu zakładam, że jedna część serduszka jest biała a druga czerwona). Rozszerz pierwszy biały pasek i włóż w niego pasek czerwony, następnie ten sam pasek czerwony rozszerz i włóż między niego pasek biały, na koniec rozszerz pasek biały i włóż między niego czerwony.
4
Gotowy koszyczek - serduszko
W taki sam sposób przepleć resztę serduszka, pamiętając, aby każdy pasek, był raz nad a raz pod paskiem innego koloru. Na początku będzie ci się to wydawać nieco zawikłane, ale szybko się zorientujesz o co chodzi. Jak już skończysz przeplatanie, rozszerz serduszko i naklej od środka pasek z kolorowego papieru, który będzie uchwytem koszyczka. Zamiast papierowego uchwytu możesz zrobić go z wstążki lub sznurka.
5
Szablony koszyczków
Jak już nauczysz się robić koszyczek z 3 pasków możesz spróbować zrobić taki sam, ale składający się z 5-ciu lub więcej paseczków. Sposób przeplatania jest zawsze taki sam. Poza tym, możesz eksperymentować również z różnymi kształtami. Paski nie koniecznie muszą być proste. Dzięki różnym kształtom uzyskasz unikalne koszyczki. Na początku proponuję kształty obok (wydrukuj je i przerysuj na papier). Dobrej zabawy!
6
Ozdoby choinkowe - zrób to sam
Gotowe koszyczki zawieś na choinkę i wypełnij słodyczami!
 3.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

321 - 2012-12-17
Super przepis mimo ,że siedziałem z 4 godzinny... ogólnie robić nie polecam ,ale fajnie wytłumaczony.. szkoda ,że brak filmiku...
Kasia721 - 2011-12-13
Fajne;)
Mi jakoś wyszło, ale siedziałam nad tym pół godziny.
 
Robienie papierowych ozdób na choinkę może bardzo umilić czas tobie oraz twoim dzieciom. Wykonanie ich nie jest trudne,...
Jak zrobić papierowe ozdoby na choinkę?
Robienie papierowych ozdób na choinkę może bardzo umilić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt