podkładki pod szklanki z papieru

Jak zrobić podkładki pod szklanki z papieru?
MalwinaMalwina - specjalista Tipy.pl

Każdy z nas chciałby mieć oryginalne rzeczy. I nie chodzi tu wcale o drogie rzeczy z metkami. Ale takie, które swoją oryginalnością, czytaj innością przyciągną wzrok i uwagę innych. Dodatkowo dodadzą tego czegoś wystrojowi naszego mieszkania czy różnym innym miejscom. A jeśli są zrobione własnoręcznie, ich wartość tylko wzrasta. Proponuję Wam dziś zrobienie podkładek pod szklanki. A może zainspirują Was do zrobienia czegoś innego?
P

* gazeta,
* nożyczki,
* kostka introligatorska,
* bezbarwny lakier do paznokci

1
Wyrwij 6 stron z jakiegoś magazynu. Odetnij poszarpane, nierówne końce gazety.
2
Następnie przetnij każdą stronę wzdłuż na pół.
3
podkładka pod kubek - krok 3.
Każdą otrzymaną połówkę zegnij na pół (fot. A). Następnie otrzymany kawałek zagnij na trzy, jak pokazano na fotografiach B-D. Zaginaj tak, aby końce strony znalazły się wewnątrz (fotka C). Teraz zegnij otrzymany kawałek na pół (fot. D). Pomóż sobie kostką introligatorską, aby dokładnie pozaginać papier.
4
podkładka pod kubek - krok 4.
Aby zacząć zakładać na siebie otrzymane paski załóż dwa pierwsze a siebie jak pokazano na zdjęciu. Powinny się one ze sobą splatać.
5
podkładka pod kubek - krok 5.
Następnie dodaj kolejny pasek tak, aby zachodził na ten na wierzchu – widzisz zdjęcie, prawda? Zrób tak samo.
6
podkładka pod kubek - krok 6.
Teraz załóż kolejny pasek z drugiej strony. Pamiętaj, żeby to była przeplatanka, czyli raz na górze, raz na dole.
7
podkładka pod kubek - krok 7.
Kontynuuj przeplatać paski w ten sposób, aż dojdziesz do końca. Pamiętaj, aby zakładać je na siebie na przemian raz z jednej raz z drugiej strony, w taki sposób aby nowe paski przeplatały się z tymi już założonymi.
8
podkładka pod kubek - krok 8.
Kiedy już wykorzystasz wszystkie paski, pora zakończyć naszą podkładkę, aby się nie rozleciała. Paski, które wychodzą na zewnątrz muszą być zabezpieczone. Przytnij wewnętrzne strony pasków, które wychodzą ze środka przeplatanki, aby były równe z pozostałymi. Te z zewnętrznej strony zagnij zaś i włóż pod spód plecionki, jak pokazano na zdjęciach.
9
podkładka pod kubek - krok 9.
Jeśli chcesz możesz pomalować gotową podkładkę bezbarwnym lakierem do paznokci, aby po pierwsze nabrał blasku po drugie zabezpieczał papier przed szybkim przemoknięciem i pofalowaniem, jeśli coś się wyleje.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane