plama z gumy do żucia

Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Z poniższego artykułu można nauczyć się sposobów na pozbywanie się gumy do żucia z ubrania, na które guma często niestety trafia. Jak więc się za to zabrać, aby nie zniszczyć naszej ulubionej bluzki lub spodni? Idealnym rozwiązaniem wydaje się być nieżucie gumy. Ale to jest chyba silniejsze od nas. Trzeba więc umieć sobie radzić z jej odrywaniem z ubrań.
P

* tępy nóż,
* zamrażarka,
* odplamiacz.

1
Spróbuj pozbyć się gumy zdrapując ją tępym nożem. Jak to zrobić, aby nie zniszczyć ubrania? Włóż je do zamrażarki, aby guma zamarzła. Wtedy z łatwością pozbędziesz się gumy.
2
Czasami jednak trzeba wykonać dalsze kroki, aby całkowicie pozbyć się gumy lub w tym wypadku raczej plamy po niej. Weź białą czystą ściereczkę i namocz ją w odplamiaczu. Następnie przyłóż do plamy po gumie kilkakrotnie, aby plama przesiąkła tym środkiem.
3
Wypierz ubranie w najwyższej temperaturze jaką może znieść dana tkanina. Powtórz w razie potrzeby.

Powiązane porady

pleśń
odświeżone buty
naczynia ze stali nierdzewnej

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Mutus
16.01.2017
To oczywiście nieprawda z tym zamrażaniem gumy do żucia, ale o wszystkim trzeba przekonać się na własnej skórze...
W zeszłą sobotę byłem na imprezie w moim garniturze (ponad 2 tys. PLN).
Oczywiście usiadłem na gumie do żucia…
No i od trzech dni z tym walczę.
W pierwszej kolejności zajrzałem oczywiście do porad internetowych: spodnie do worka foliowego i do zamrażarki na kilka godzin… itd..
Oczywiście nic nie pomogło…
Obniżyłem temperaturę zamrażarki do maximum (prawie minus 30), spodnie cała noc w zamrażarce… i nadal guma zamiast się wykruszać, jest twarda, ale wciąż elastyczna.
Dopiero wtedy nastąpiła chwila otrzeźwienia (jestem po politechnice).
Przecież guma w żadnej temperaturze nie krystalizuje!!! (może w minus 273).
Przecież opony w samochodach, nawet na Syberii, przy minus 60 stopni nie wykruszają się, jak piszą ludzie w swoich poradach internetowych.
Ciekawi mnie motywacja tych radzących. Dlaczego wciskają kit, piszą nieprawdę sami nigdy tego nie sprawdzając. Z czego wynika taka ich potrzeba?
katarzynka
27.07.2015
ma gumę do żucia rewelacyjnie działa oliwka dla dzieci
konrad
02.07.2014
polecam googone na każda klejącą plame!!!
Martynka
13.03.2013
super działa też polanie gumy do żucia wrzącą wodą... schodzi od razu