plama z gumy do żucia

Jak usunąć gumę do żucia z dywanu?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Guma do żucia to rzecz, którą możemy znaleźć w najdziwniejszych miejscach. Oczywiście już zżutą i do różnych rzeczy przyklejoną. Najczęściej guma pojawia się na ubraniach i na dywanach właśnie, tudzież tapicerkach. Jak się jej pozbyć z ubrania pewnie większość z Was wie, ale co zrobić jeśli przyklejoną gumę znajdziemy na dywanie?
P

* tępy nóż,
* kostki lodu,
* woreczek foliowy,
* lniana ściereczka,
* czysta, biała ściereczka x3,
* odplamiacz,
* woda,
* ocet destylowany,
* płyn do mycia naczyń.

1
Zeskrob tępym nożem tyle gumy, ile się da. Ale żeby to zrobić nie niszcząc dywanu musisz najpierw trochę zmrozić gumę, aby stała się twarda i krucha. Włóż do foliowego woreczka z zamknięciem kostki lodu. Zamknij woreczek. Owiń go ściereczką lnianą. Przyłóż do gumy.
2
Teraz z łatwością oderwiesz gumę od dywanu, ale może zostać plama. Co zrobić w takiej sytuacji?
3
Namocz czystą białą ściereczkę w odplamiaczu. Namaczaj plamę, aby nim nasiąkła. Następnie przecieraj ściereczką plamę, usuwając ją.
4
Powtarzaj krok trzeci do momentu, aż całkiem pozbędziesz się plamy. Jeśli jednak wciąż widać ślad po gumie wykonaj poniższe polecenia.
5
Rozrób dwie szklanki ciepłej wody, łyżkę płynu do mycia naczyń i łyżkę octu destylowanego.
6
Namocz tym roztworem miejsce po plamie za pomocą czystej ściereczki.
7
Przecieraj roztworem to miejsce, aby pozbyć się plamy, pozostałej jeszcze na dywanie.
8
Teraz, jak już plamy nie ma trzeba zebrać resztki wyrobionego roztworu z dywanu. Zrobisz to za pomocą czystej wody. Namocz w miej czystą ściereczkę i przecieraj dane miejsce, aż uznasz, że po odplamiaczu i wyrobionym roztworze nie pozostał żaden ślad.
?

Wskazówki
* Uważaj na to, żeby nie odbarwić dywanu.

Powiązane porady

pies sika w domu
plama z wosku
plama z lakieru do paznokci

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

baraj
06.03.2013
zamiast tego całego osprzętu warto zapoznać się z goo gonem :) od kiedy go wypróbowałam- pokochałam i już się bez niego obejść nie mogę. byłam w szoku jak usuwałam gumę do żucia z wycieraczki samochodowej. nałożyłam goo gone (ja akurat miałam w sprayu) na gumę i po chwili guma dosłownie się s,kruszyła!!!! polecam!
Patryk
27.02.2013
Najlepszy sposób na plamy z dywanów to googone. Zapupilem go niedawno na allegro i muszę powiedzieć ze jestem zadowolony bo nie spodziewałem się takiego rezultatu. Środek specjalistyczny do usuwania najcięższych zabrudzeń. Guma z dywanu zeszła bez śladu. Polecam

Pat