Długie, kręcone włosy

Jak dbać o włosy kręcone?

Joannaa - specjalista Tipy.pl
Jesteś zmęczona swoim dotychczasowym wyglądem? Masz wrażenie, że twoje włosy wyglądają jakbyś włożyła palec do prądu? Poniżej znajdziesz wskazówki, jak dbać o kręcone włosy, aby miały niesamowity wygląd.
1
Znajdź dobrego fryzjera

Zapytaj go czy wie coś na temat techniki cięcia kręconych włosów. Popytaj o fryzjera wśród znajomych, przyjaciół lub nawet obcych osób, których fryzury podziwiasz. Najlepiej jeśli fryzjer ma dobre rekomendacje od osób, które mają ten sam typ włosów co ty. Odwiedzając salon zwróć się o radę do najbardziej doświadczonych osób, może to kosztować nieco więcej, ale naprawdę warto.

2
Nawilżaj włosy

Nie musisz codziennie używać szamponu do mycia włosów, ale pamiętaj o odpowiednim ich nawilżeniu za każdym razem, gdy bierzesz prysznic. Wybierz szampon i odżywkę, które sprawiają, że twoje włosy dobrze wyglądają. Nie chcesz przecież, by produkt pozostawiał na włosach uczucie ciężkości lub sprawiał, że są one zbytnio przesuszone.

3
Przestań czesać włosy

Szczotkowanie włosów jest najczęstszą przyczyną nadmiernego kręcenia się włosów. Kręcone włosy należy delikatnie przeczesywać palcami, chyba że chcesz je wyprostować.

4
Nie używaj zbyt wielu produktów na raz

Odrobinę żelu lub pianki nałóż na dłonie i potrzyj je razem. Poprzez pocieranie dłoni produkt ogrzeje się i łatwiej będzie można rozprowadzić go na włosach. Jeśli masz długie włosy, aby równomiernie rozprowadzić produkt na całej długości, musisz go użyć nieco więcej.

5
Używaj produktów na mokre włosy

Użyj produktów zaraz po wyjściu spod prysznica, gdy twoje włosy są jeszcze mokre. Dzięki temu zatrzymasz wilgoć w środku i utworzą się grube, dobrze nawilżone loki. Kiedy twoje włosy wyschną, wygładź swoje włosy przy pomocy żelu. Nałóż na nie ręcznik i spłaszcz je. Dzięki temu nie będziesz wyglądała jak "baran", a zyskasz naturalny wgląd. Do tego celu możesz wykorzystać również bawełnianą koszulkę lub ręcznik papierowy, które doskonale pochłaniają wilgoć, ale nie powodują nadmiernego kręcenia włosów.

6
Pozostaw włosy do wyschnięcia lub wysusz je suszarką z dyfuzorem.

Wypróbuj oba sposoby. Całkowite suszenie włosów przy pomocy suszarki może powodować nadmierne ich kręcenie, jednak użycie dyfuzora może temu zapobiec. Możesz również przestać suszyć zanim włosy będą kompletnie wysuszone, co również zapobiegnie ich zbytniemu pokręceniu. Możesz również poczekać aż włosy samoczynnie wyschną, wypróbuj ten sposób nocą lub w weekendy.

7
Raz w miesiącu wykonaj detoksykacje włosów.

Twoje włosy są jedną z najbardziej absorbujących i najbrudniejszych części ciała. Pomyśl o smogu, zanieczyszczeniach, bakteriach uwalnianych podczas kichania i kaszlu, dymie i innych substancjach, które możesz napotkać w ciągu dnia. Wszystko to może zostać uwięzione w twoich włosach. Jeśli palisz lub często przebywasz w towarzystwie osób palących, twoje włosy absorbują ten zapach i pachną dymem papierosowym. Warto więc raz na jakiś czas udać się do fryzjera na specjalny zabieg. To z pewnością im pomoże.

8
Szczotkuj swoje włosy delikatnie.

Jak już musisz wyszczotkować swoje włosy to nie rób tego, gdy są mokre, ponieważ powoduje to ich łamanie i nadmierne kręcenie się.

9
Produkty do włosów kręconych:

• Podczas szukania odpowiednich produktów do swoich włosów, zacznij od tych najlżejszych. Naturalnie kręcone włosy są zazwyczaj kruche i cienkie, a ciężkie produkty zbytnio je obciążą.

• Poszukaj produktów w sklepach zamiast w łazience znajomych. Eksperymentuj. Każdy z nas ma inny rodzaj włosów, to co jest dobre dla innych nie musi być dobre również dla ciebie.

• Oliwa z oliwek pomoże przywrócić blask suchym i zniszczonym włosom. Staną się one zdrowe, jedwabiste i błyszczące. Wystarczy nałożyć ją na włosy. Stosuj ją dwa razy w tygodniu. Oliwa z oliwek to niedrogi sposób na poprawę kondycji włosów, dodatkowo nie zawiera ona żadnych substancji chemicznych.

10
Suszenie:

• Jeśli tylko istnieje taka możliwość, pozostaw włosy, aż wyschną naturalnie. Suszarka powoduje uszkodzenie włókien włosa. Suszone na powietrzu włosy będą wyglądały jak nowe.

• Po umyciu włosów załóż na głowę dużą wełnianą czapkę. Dzięki naturalnemu ciepłu twojej głowy włosy szybciej wyschną, kiedy zdejmiesz czapkę będą one dodatkowo wyprostowane. Sposób ten jest bardzo skuteczny w przypadku krótkich włosów i włosów sięgających szyi.

• Podczas codziennej pielęgnacji włosów powinnaś unikać stosowania prostownicy, suszarki, substancji chemicznych, szczotki do włosów (palce w tym przypadku to zdecydowanie lepszy wybór), zabiegów chemicznych oraz gumek.

11
Kręcone włosy
Stylizacja:

• Unikaj robienia przedziałka na środku. Zamiast tego rób przedziałek z boku (mniej więcej nad środkiem łuku brwiowego).

• Nie cieniuj kręconych włosów, chyba że zrobi to stylista, który wie jak to zrobić.

• Użyj spinek, aby utrzymać włosy w odpowiedniej pozycji podczas suszenia. Dzięki temu możesz formować wielkość i objętość loków oraz tymczasowo wyprostować włosy.

• Aby dodać włosom objętości u nasady, podczas suszenia podnoś pasma do góry i susz je „pod włos”.

• Jeśli wychodzisz na wiatr, zapleć lub zepnij włosy. Na miejscu rozpuść je, dzięki temu nadal będą wyglądały ładnie i naturalnie.

• Przed położeniem się spać, spleć włosy w kok. Po przebudzeniu lekko spryskaj je wodą i nałóż na nie piankę. Dzięki temu twoje loki nadaj będą wyglądały wspaniale.

?

Wskazówki
* Jeśli prawidłowo dbasz o swoje kręcone włosy, nie musisz podcinać ich tak często jak osoby, które prostują je, szczotkują lub suszą przy pomocy suszarki. Końcówki twoich włosów z pewnością nie będą się rozdwajać.
* Używaj szamponów i odżywek przeznaczonych do włosów suchych. Mają one bowiem za zadanie nawilżyć włosy, zatem nie spowodują nadmiernego ich pokręcenia i zapobiegną ich elektryzowaniu się.
* Kręcone włosy mogą być bardzo irytujące, uzbrój się więc w cierpliwość podczas ich układania.
* Nie wystarczy wejść do pierwszego z brzegu salonu fryzjerskiego, poszukaj specjalisty od kręconych włosów.
* Poproś stylistę o pomoc w wyborze odpowiednich kosmetyków do twojego typu włosów.
* Unikaj stosowania produktów zawierających alkohol. Przyczynia się on bowiem do nadmiernego ich wysuszenia.
* Nie nakładaj na włosy zbyt dużych ilości żelu i pianki. Włosy staną się cięższe i będą wymagały częstszego mycia.
* Nie szczotkuj włosów. Powoduje to ich łamanie.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

łupież
piękne włosy
awokado

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

ja mam kręcone włosy
18.05.2016
Co za bzdury! Czy autorka wie, o czym pisze? Każde włosy należy czesać. Oczywiście trzeba to robić odpowiednio i odpowiednią szczotką, ale trzeba.
Zakręcona
01.03.2016
Nie wiem co zrobić z włosami - chciałabym, aby kręciły się w zwarte loczki, a włosy stoją jak po porażeniu pioruna. Nie wazne jak bd o nie dbac
sieema
22.10.2012
polecam zrobić warkocza i z niego kok. ładnie się kręcą wtedy ;)
PoKręcona :P
17.04.2012
Ja mam naturalne loki i myje szamponem z Timotei - Perfekcyjne loki, czeszę je tylko po umyciu, nie susze, śpię w mokrych, nie mam w ogóle problemu z ich ułożeniem, jakoś same mi się układają =)
czasem używam pianki do włosów, ale nie dużo, bo jak wezmę za dużo to nie będą wyglądały naturalnie. Muszę spróbować tej oliwy z oliwek, ciekawe jak to działa... ;)
Mimi< 333
12.10.2011
Dobry pomysł z kokiem na noc :d