Zmiana pieluszki

Jak zmienić pieluchę?
MamaOliMamaOli - specjalista Tipy.pl

Prędzej czy później taka sytuacja może się zdarzyć również i tobie. Brudna pieluszka śmierdzi. Powoduje bałagan i niejednych może zdegustować. Jednak jeśli opiekujesz się dzieckiem, to zmiana pieluszki jest normalną rzeczą, którą musisz wykonać. Poniżej znajdziesz wskazówki i porady na temat tego, jak zmienić pieluszkę.
1
Przygotuj się.

Zanim położysz dziecko na stoliku do przewijania, przygotuj wszystkie potrzebne akcesoria:

• Pielucha
• Chusteczki nawilżane
• Maść na odparzenia – w razie potrzeby
• Agrafka (jeśli używasz pieluszki z tetry)
• Zabawkę dla dziecka (aby odwrócić jego uwagę)

2
Dokładnie umyj i osusz ręce.
3

Przygotuj miejsce. Stolik lub powierzchnię, na której będziesz zmieniać pieluszkę, przykryj ręcznikiem lub ceratką.

4
Połóż dziecko na plecach i zdejmij mu starą pieluszkę. Przez cały czas trzymaj dziecko.
5

Uśmiechaj się, śpiewaj i bądź miły dla maleństwa. Zmiana pieluszki nie może być dla niego nieprzyjemnym doświadczeniem, staraj się by było bardzo miło. Niektóre mniejsze dzieci lubią czuć na swoim brzuszku twoją rękę lub maskotkę, dzięki czemu czują się bezpieczniej. Nieco starsze dzieci lubią podczas zmiany pieluszki trzymać w rękach zabawkę.

6

Umieść pieluszkę z dala od dziecka, tak aby nie mogło ono kopnąć jej ani schwytać do ręki. Nogi dziecka trzymaj razem, delikatnie chwyć je jedną ręką za kostki. Wyjmij starą pieluszkę spod dziecka i postaraj się ją złożyć tak, aby jej zawartość nie wypadła, gdy będziesz ją później podnosić.

7

Weź do ręki czystą pieluszkę i sprawdź gdzie jest jej przód. Wsuń tylną część pieluszki pod dziecko, a przednią jej część przełóż pomiędzy jego nogami. Podciągnij przednią część pieluszki do góry i przytrzymaj, ale tak by nie była ona zbyt ciasna. Jeśli jest to pieluszka jednorazowa, odklej od boków pieluszki klejące zakładki i przymocuj je do przedniej części pieluszki. Jeśli jednak używasz pieluszki z tetry, zapnij boki przy pomocy agrafki. Podczas przypinania agrafki podłóż pod spód swoją dłoń, aby uchronić dziecko przed ewentualnym ukłuciem.

8

Zwiń starą zużytą pieluszkę i wrzuć ją do małego opakowania na zużyte pieluszki. Materiałowe pieluszki wypłucz i wypierz.

9
Zdejmij dziecko ze stołu do przewijania i umieść w bezpiecznym dla niego miejscu.
10
Wyrzuć zużytą pieluszkę do kosza lub kubła na pranie.
11
Umyj ręce.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane