Dach domu

Jak wybrać kolor dachu?

ZlotaRaczkaZlotaRaczka - specjalista Tipy.pl
Jeżeli planujesz pokrycie dachu nową dachówką lub blachą falistą możesz wybrać kolor. Wybór jest wprawdzie ograniczony, ale jeżeli uda ci się dobrać odpowiedni kolor, twój dom może prezentować się jeszcze ładniej niż do tej pory. Dowiesz się, jakie masz opcje wyboru podczas budowy nowego domu lub podczas zmiany dachu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak wybrać kolor dachu.
1
Wybierz kolor, który będzie pasował do reszty domu. Domy często malowane są na bardzo różne kolory, a drewniane elementy wykończeniowe malowane są odcień jaśniej lub ciemniej niż dom. Dlaczego więc nie pójść dalej i nie dopasować do całości również koloru dachu? Możesz dobrać kolor dachu idealnie do drewnianych wykończeń lub wybrać trzeci ton.
2
Dobierz kolor, który będzie komponował się z otoczeniem. Zależnie od tego, w jakim mieszkasz miejscu możesz dobrać kolor dachu do odcienia ziemi wokół. Jeżeli twój dom znajduje się w środku lasu rozważ ciemną zieleń a nawet czerń. Natomiast, jeżeli mieszkasz w mieście i otaczają cię chodniki i ulice postaw na szarość lub biel.
3
Używaj naturalnych materiałów takich jak gliny i łupki. Te materiały pozwalają uzyskać niezwykły efekt estetyczny, który spodoba się wszystkim. W tym przypadku kolor dachu będzie zależał od materiału, ale jeżeli produkt ma pochodzenie regionalne możesz być zaskoczony jak doskonale komponuje się z otaczającą cię zielenią.
4
Wybierz błękitną blachę falistą, która pasuje do koloru nieba. Takie dachy są tak efektowne jak unikalne. Z daleka tworzy się efekt jakby kawałek nieba spadł wprost na twój dach. Trzeba jednak zawsze pamiętać o stronie praktycznej, zastanów się, więc czy blacha falista to dobry wybór.
5
Wybierz kolor praktyczny, który odzwierciedla i pochłania ciepło. Jeżeli mieszkasz w chłodnym regionie wybierz ciemny dach by absorbował jak najwięcej ciepła słonecznego. Jeżeli natomiast mieszkasz w cieplejszej okolicy wybierz jasny kolor, który będzie odbijał promienie słoneczne.
?

Wskazówki
* Każdy rodzaj pokrycia dachowego ma swoje wady i zalety. Najważniejsze żeby skupić się na jakości materiału i sprawdzić, jakiego typu pokrycie najlepiej sprawdzi się na twoim dachu. Kolor jest sprawą drugorzędną.

Powiązane porady

wybór projektu domu
tęczowy dom
oryginalna elewacja

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane