Lampion z papieru - zrób to sam

Jak zrobić lampion z papieru?·

MonisiaMonisia - specjalista Tipy.pl
Lampion z papieru - zrób to sam
1 z 11
Szukacie sposobu na zrobienie ładnego lampionu z papieru? Wbrew pozorom nie ma nic prostszego. Takie urocze lampiony będą się pięknie prezentowały w altanie, możemy je również zawiesić na gałązkach drzewa lub na werandzie. Wprowadzą do waszego ogrodu, niesamowity, niemalże bajeczny klimat. Bez wątpienia wprawią w zachwyt wiele osób. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w wykonaniu tych niezwykłych dekoracji.
P

* papier dekoracyjny
* drukarka
* nożyczki
* igła z nitką
* klej lub taśma obustronnie klejąca

1
Przekrój lampionu

Wydrukuj szablon -> LINK. Szablon możesz dowolnie powiększać lub pomniejszać poprzez zmianę wartości procentowej (na górze). Obok na rysunku możesz zobaczyć przekrój lampionu, który będziemy wykonywać.

2
Robienie lampionów z papieru 1
Szablon przerysuj na papier dekoracyjny i wytnij wzdłuż linii.
3
Robienie lampionów z papieru 2
Wystający paseczek z boku przyklej do drugiego końca szablonu w miejscu oznaczonym znakiem x.
4
Robienie lampionów z papieru 3
Przygotuj mulinę o długości około 50 cm. Koniec muliny złóż kilka razy a następnie zawiąż na guza, tak, aby guz był na górze.
5
Robienie lampionów z papieru 4
Wiszące końcówki muliny poprzecinaj, aby otrzymać coś na kształt pędzelka. Nawiń ten sam kawałek muliny na igłę.
6
Robienie lampionów z papieru 5
Igłą przebij jedno z kółeczek znajdujących się na krańcach wyciętego szablonu. Od zewnętrznej strony (tam gdzie jest druk) do wewnętrznej.
7
Robienie lampionów z papieru 6
Kółeczka przebijaj po kolei, jedno za drugim. Nitkę przeciągaj od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Teraz złączysz ze sobą spód lampionu. Po zakończeniu spód lampionu powinien wyglądać tak jak na zdjęciu obok. Po zakończeniu zrób guza od środka lampionu, aby kółeczka nie przesuwały się po mulinie.
8
Robienie lampionów z papieru 7
Teraz zrób to samo z górnymi kółeczkami. Tym razem nawlekaj je od spodniej (wewnętrznej, niezadrukowanej) strony, na zewnątrz.
9
Robienie lampionów z papieru 8
Jak skończysz zawiąż na zewnątrz guza, aby papier nie przesuwał się po mulinie. Aby zrobić guza możesz sobie pomóc ołówkiem. Poprzez przesuwanie ołówka w prawo i lewo możesz zrobić guza dokładnie w tym miejscu w którym chcesz.
10
Robienie lampionów z papieru 9
Górna część lampioniku powinna wyglądać tak jak na zdjęciu. Krawędzie poszczególnych modułów możesz pomalować farbkami lub ozdobnym długopisem (na zdjęciu złoty długopis).
?

Wskazówki
* Lampioniki te będą bardzo ładnie wyglądać na choince bożonarodzeniowej!

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Żuraw z papieru
Choinka
Bezpieczna choinka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

meszekowy
07.08.2013
zrobiłem i świetnie latał nie to co poprzednio który zaczął się palić :)
aga_181818
11.05.2013
Zrobiłam kilkanaście takich lampionów z okazji mojego ślubu :) idealnie nadały się do przyozdobienia starej lampy na werandzie, więc goście mieli już na wejściu coś ładnego, a ja bardzo tani pomysł na ozdobę :) dziękuję!
Irys
18.11.2012