Małe dziecko, jesień

Jak ubrać małe dziecko na spacer podczas jesieni?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Tak jak w czasie upałów, ubierając niemowlęta i małe dzieci kieruj się własnymi odczuciami. Musisz pamiętać, że niemowlęta poniżej szóstego miesiąca nie potrafią wytwarzać ciepła, dlatego potrzebują więcej ochrony niż ty. Małe dziecko reguluje temp. ciała głównie przez główkę. Poniższe wskazówki pomogą Ci zapewnić dziecku ciepło i wygodę w zimne dni na spacerze.
1
Przed wyjściem na spacer nakarm dziecko, utrzymanie ciepła w organizmie wymaga spalania kalorii. Ciepły posiłek poprawia samopoczucie, ale efekt rozgrzewający szybko mija.
2
Zdejmuj natychmiast mokre rzeczy i wkładaj dziecku suche.
3
Kiedy temperatura spada poniżej zera, czapka dziecka powinna zarywać uszy, rękawiczki - ręce, ciepłe skarpetki i buciki – stópki, a szalik – szyję.
4
Dziecko, które już chodzi powinno mieć ocieplane, nieprzemakalne buciki na jesienno-zimową słotę. Buty muszą być luźne w palcach, by zmieściło się w nich powietrze stanowiące dodatkową warstwę izolującą.
5
W samochodzie zdejmij dziecku czapeczkę i jedną warstwę odzieży, żeby zapobiec przegrzaniu, albo nie włączaj ogrzewania. W autobusie i pociągu też rozbieraj dziecko.
6
Gdy wieje wiatr smaruj buzię dziecka łagodnym kremem, najlepiej zakupionym w aptece.
7
Nie martw się, jeśli w zimne dni na spacerze dziecku leci z noska. Małe włoski w nosie, które zwykle zatrzymują wydzielinę, są czasowo unieszkodliwione przez chłód. Po powrocie do domu katar powinien ustąpić. Skórę pod noskiem smaruj odrobina kremu lub wazeliny, żeby zapobiec jej popękaniu.

Powiązane porady

Zabawa na śniegu
nauka jazdy na rowerze
dziecko pływające w basenie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Justyna
19.08.2016
Wpisz komentarzdorzucilabym Coverover- czyli pelerynka dla dziecka. u nas w chlodniejsze/ deszczowe dni latem chroni przed wiatrem i deszczem. wiec planujemy testowac go tez jesienią. material jest na tyle porzadny, ze mysle, ze spokojnie to przetrwa ;)