farbowanie włosów

Jak usunąć plamy z farby do włosów?

Morwa - specjalista Tipy.pl
farbowanie włosów
1 z 22
Często zdarza się nam farbować włosy w domu. Dlatego też warto wiedzieć, jak pozbyć się plam z farby. Farba do włosów bardo szybko łapie kontakt z tkaninami pozostawiając na nich trudny do usunięcia ślad po sobie. W końcu to farba, czegoż innego się więc spodziewać. Farba do włosów ma za zadanie nie być łatwo-zmywalną, w końcu po coś te włosy farbujemy. Ciężko też więc jej się pozbyć z ubrań, ręczników, wykładziny czy dywanu. Po pierwsze więc, pamiętajmy żeby zawsze do farbowania używać starych ręczników, folii na plecy, starych ubrań i nigdy nie rozsiadaj się w fotelu czy na sofie, aby ich nie pobrudzić. Usiądź na taborecie w łazience, w kuchni czy w korytarzu - gdzieś, gdzie są płytki na podłodze. Ale jak już nam się coś zaplami nie panikujmy. Są na to sposoby.
P

* woda,
* czyste ściereczki,
* wybielacz chlorowy,
* amoniak,
* płyn do mycia naczyń,
* ocet,
* alkohol etylowy.

1
USUWANIE PLAM Z UBRAŃ I TKANIN.

Zanim się zabierzesz do usuwania plamy, sprawdź na metce czy daną tkaninę można potraktować chlorowym wybielaczem czy nie. Jeśli tak, zastosuj metodę pierwszą, jeśli nie – drugą.

2
Metoda pierwsza.

Zmieszaj 3,5 litra chłodnej wody z ¼ szklanki chlorowego wybielacza.

3
Mocz plamę w tym roztworze przez około pół godziny.
4
Wypłucz tkaninę.
5
Wypierz tak jak zwykle.
6
Metoda druga.

Zmieszaj 3,5 litra chłodnej wody ze szklanką amoniaku. Wymieszaj.

7
Rozciągnij poplamione ubranie na brzegach miski.
8
Przecedzaj wytworzony roztwór przez plamę na rozciągniętym materiale.
9
Wypłucz ubranie.
10
Wypierz jak zwykle.
11
USUWANIE PLAM Z DYWANU I WYKŁADZINY.

Zmieszaj dwie szklanki chłodnej wody, łyżkę płynu do mycia naczyń oraz łyżkę octu.

12
Zamocz białą ściereczkę w tym roztworze i namocz nim plamę.
13
Namaczaj do momentu, aż plama będzie przesiąknięta roztworem. Ściereczka powinna absorbować farbę usuwając ją z dywanu. Ważne więc, żeby przewracać ściereczkę i przykładać ją ciągle czystym miejscem do plamy.
14
Powtarzaj kroki 12-13 do momentu, aż plama zniknie.
15
Teraz inną ściereczką moczoną w czystej wodzie przecieraj poplamione miejsce, aby usunąć z niego rozrobiony roztwór.
16
Jeśli plama wciąż się opiera naszym zabiegom namocz ją alkoholem etylowym. On powinien wsiąknąć pozostałości po farbie. Uważaj, żeby nie odbarwić dywanu.
17
Powtórz krok piętnasty.
18
Możesz też spróbować wymieszać dwie szklanki chodnej wody, łyżkę płynu do mycia naczyń i łyżkę amoniaku.
19
Namaczaj plamę, plama będzie puszczać. Następnie powtórz krok piętnasty. UWAGA! Sprawdź, czy amoniak nie odbarwi dywanu.
20

USUWANIE PLAM ZE SKÓRY.

Aby plam na skórze nie było warto posmarować skórę wokół linii włosów oraz uszy wazeliną. Jest tłusta i nie pozwoli farbie przesiąknąć do skóry.

21
A jak już nam się skóra poplami posłuż się zwykłym olejkiem z drzewa herbacianego. Zakup mydło z jego dodatkiem i umyj twarz. Naprawdę pomaga.
Strona 1 z 22

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Jula
21.06.2020
Żeby uniknąć trudnych plan na skórze, najlepiej posmarowac skore kremem tłustym. Po farbowaniu świeże plamy łatwo tez usunąć właśnie wacikiem z tłustym kremem. A ja tu przyszłam bo szukam odpowiedzi jak usunąć plamę np z pralki czyli w sumie z tworzywa sztucznego
Ashanti
30.05.2019
Witajcie, też nie raz nie dwa mam plamy po ciemnej farbie na skórze, jak większość w okolicy czoła i uszu. Też miałam problem ze zmyciem tego syfu i po wielu stosowaniach różnych sposobów bez efektów. W ręce wpadł mi środek z octem, na rany, wystarczy spryskać wacik dość obficie i wycierać. Pomogło.
Ala
19.04.2019
Żeby uratować poplamione krwią czy farbą do włosów ubranie, należy plamę porządnie skropić octem i uprać, jeżeli zabrudzenie jest silne, można wlać octu do pralki. Działa skutecznie, zweryfikowałam.
Marcelina
29.08.2018
Witam mam pytanie, farbowałam włosy i użyłam do wytarcia włosów białego ręcznika . I nie wiem, w jaki sposób pozbyć się tej farby . Mam nadzieje, że ktoś tu z państwa mi odpowie na powyższy komentarz :)
Aga 22
18.09.2017
Czy to ma byc amoniak w proszku czy w plynie??
fryzjerka
03.06.2013
Farbę do włosów można zmywać ze skóry na jeszcze dwa sposoby:
1. Gdy nadszedł już czas na spłukanie farby z włosów, należy nałożyć na rękę rękawiczkę foliową i 'na sucho' ścierać miksturę z czoła razem z farbą nalożoną na włosy (czyli tak jakby jeszcze bardziej ją rozmazać po linii porostu włosów i czole), a następnie spłukać wszystko wodą - schodzi bez problemu, stosuję tego w salonie :)
2. Jeżeli ciemna farba jednak nie końca się nie zmyje, bądź nie zauważymy jakiejś plamy wcześniej, a zostanie już zmoczona, można nalać na wacik trochę płynu do trwałej ondulacji - zmywa się bez problemu ;) aczkolwiek taka woda nie jest łatwo dostępna, więc proponuję dokładnie zastosować pierwszy wariant ;)