wróżka - cyganka

Jak przebrać się za wróżkę?
fortuna - specjalista Tipy.pl

Przebranie wróżki-cyganki doskonale sprawdzi się jako element każdej imprezy kostiumowej, w szczególności tej z okazji Andrzejek. Bo czyż wróżka przepowiadająca przyszłość nie jest najbardziej wiarygodną osobą do przeprowadzenia wróżb andrzejkowych?
Strój, który proponuję, nie nastręczy ci większych trudności. Spódnica nie potrzebuje szycia, a naszyjnik możesz zrobić ze złotego papieru. Przeczytaj poniższą instrukcję, a poznasz szczegóły tego projektu.
P

* Chusty kwadratowe (apaszki) w różnych kolorach, wymiar około 75x75cm
* Gumka do bielizny, albo tasiemka biała o szerokości ok. 1-1,5cm i około 1,5 metra długości,
* Lniana chustka 90x90cm (może być zakończona frędzelkami), najlepiej w liliowym kolorze,
* Złoty papier z metalicznym połyskiem,
* Agrafki,
* Złota wstążka lub sznurek,
* Klej do materiału,
* Wsuwki do włosów.

1
strój wróżki - krok 1.
Spódnica.

Do wykonania spódnicy przygotuj 10 apaszek. Chwyć każdą dokładnie w środku i po kolei przywiązuj do taśmy lub gumki zaczynając około 30 cm od jej początku. Kolejne chustki mocuj co 5 cm. Jeżeli chustek jest za mało, by objąć cię w pasie, doczep do gumki kilka dodatkowych.

2
strój wróżki - krok 2.
Naszyjnik.

Ze złotego papieru powycinaj koła w dwóch rozmiarach. Kół musi być dwa razy więcej, niż planujesz umieścić na naszyjniku, ponieważ trzeba je posklejać parami, tak by z obu stron były złote. Po sklejeniu, przymocuj koła do złotego sznurka. Zrób kilka naszyjników o różnej długości. Najdłuższy powinien mieć długość ok. 90 cm.

3
strój wróżki - krok 3.
Chusta na głowę.

Liliową kwadratową chustę złóż po skosie i załóż ją na głowę. Możesz z tyłu zawiązać końce albo spiąć je agrafką. Gdy będziesz ubierać gotowy strój, zamocuj chustę wsuwkami. Dzięki temu w trakcie imprezy się nie odczepi. Na koniec owiń brzeg chusty jednym z przygotowanych w kroku poprzednim naszyjników.

4
Aby skompletować cały strój ubierz spódnicę, która powinna być nieco dłuższa niż pas z chustek. Do tego ubierz białą lub liliową bluzkę z długim rękawem. Zawiąż w pasie taśmę z chustami, bluzkę nałóż na wierzch. Biodra przewiąż skórzanym pasem. Na szyi zawieś naszyjniki, na ramiona załóż szal i przypnij go do bluzki agrafkami, żeby nie spadał. Ubierz ciemne rajstopy i buty (najlepiej kozaki lub kowbojki).
?

Wskazówki
* Jeśli dysponujesz większym budżetem, polecam ci zakup gotowego stroju wróżki-cyganki (mi szczególnie spodobał się ten pokazany tutaj).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane