poduszka - pocztówka

Jak zrobić poduszkę – pocztówkę?
Berna - specjalista Tipy.pl

Szukasz poduszki, która będzie jednocześnie sentymentalnym gadżetem? Nie dziwie się, że nie możesz jej znaleźć w sklepach. Taką poduszkę – o wartości sentymentalnej trzeba zrobić samemu. A nie jest to zbyt trudne, wystarczy odrobina wyobraźni i chęci. Już dziś zrób swoją własną poduszkę przypominającą Ci miłą pocztówkę z wakacji.
P

* poduszka w kształcie prostokąta,
* lniana tkanina, ja użyłam szaro-popielatej,
* taśma,
* metr,
* ołówek,
* klej,
* niebieska, biała i czerwona szeroka tasiemka,
* żelazko,
* biała farba do malowania na tkaninach,
* pędzelek,
* niezmywalny czarny marker.

1
Aby dobrze zacząć zmierz dokładnie wymiary poduszki. Dodaj do każdego wymiaru 2,5 centymetra. Przenieś wymiary na tkaninę i wytnij dwa prostokąty. Złącz wycięte prostokąty prawymi stronami materiału do siebie. Zszyj trzy boki prostokątów (dwa dłuższe i jeden krótszy).
2
Odwróć poszewkę na prawą stronę. Włóż kawałek tekturki w jej środek, aby stanowiła ochronę tylnej części poszewki.
3
Z czerwonej tasiemki wytnij pasek o długości ¾ szerokości poszewki. Pasek powinien być cienki, powiedzmy na półtora - dwa centymetry. Wytnij go i naklej wzdłuż w miejscu oddzielającym na pocztówce adres od treści kartki.
4
Z białej tasiemki wytnij kwadrat o wymiarach 5x5 centymetrów. Z czerwonej wytnij kwadrat o wymiarach 4x4 centymetry. Wytnij oba kwadraty. Naklej czerwony na środku białego, aby wokół czerwonego kwadratu utworzyła się biała obwódka. Następnie białą farbą narysuj coś na znaczku. Pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Jak już farba będzie całkowicie sucha naklej znaczek na poszewkę, w prawym górnym rogu. Połóż na nim czystą lnianą ściereczkę i przejedź gorącym żelazkiem, aby utrwalić klej.
5
Wytnij teraz z niebieskiej tasiemki cienki prostokąt o wymiarach 10x2 centymetry. Napisz najpierw ołówkiem napis PRIORYTET. Postaraj się, aby literki wyglądały jak drukowane. Białą farbą popraw ołówek, nadając 'naklejce' ostatecznego wyglądu. Poczekaj, aż farba całkowicie wyschnie. Jak już będzie sucha naklej nalepkę na poduszkę i przeprasuj gorącym żelazkiem przez ściereczkę.
6
W międzyczasie jak farba ze znaczka i z nalepki będzie schła czarnym markerem napisz na poszewce treść kartki.
7
Odrysuj też z dwóch okrągłych obiektów koła na stempel i dorysuj obok fale, zachodzące na znaczek. Napisz w środku mniejszego kółka datę, a między jednym a drugim kołem nazwę miejscowości z której przyszła kartka.
8
Jak już poszewka będzie gotowa nałóż ją na poduszkę i zaszyj niezszyty bok.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane