cera po 30-ce

Jak dbać o cerę po 30-ce?
KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl

Jesteś w wieku „30+”? To cudownie. Jesteś młoda, piękna, pełna energii i bardzo kobieca. Jednakże czasami, gdy wstajesz z łóżka nie jesteś zadowolona widząc swoje odbicie w lustrze. Twoja skóra jest matowa? Pod oczami widzisz obrzęki, ślady zmęczenia i zmarszczki? Nie martw się. W tym wieku proces odbudowy w komórkach jest znacznie zredukowany, skóra traci jędrność, ponieważ zmniejszona jest synteza kolagenu i pojawiają się pierwsze zmarszczki. Nawilżanie skóry już nie wystarcza. Musisz zacząć ją chronić i odbudować. Twoja skóra wymaga codziennej pielęgnacji. Jeśli chcesz wyglądać młodo – nie daj się lenistwu. Poświęć 15 minut rano i wieczorem, a efekt z pewnością cię zaskoczy.
1

Jeśli rano nie chcesz mieć na twarzy widocznych obrzęków, zmniejsz ilość płynów spożywanych przed pójściem spać. Oczywiście możesz napić się szklankę herbaty, wody mineralnej czy soku, ale nie później niż na dwie godziny przed snem. Dzięki temu twój organizm będzie w stanie usunąć nadmiar płynów zanim zaśniesz.

2
Regularnie, co najmniej raz w miesiącu udaj się do kosmetyczki lub kosmetologa. Profesjonalna pielęgnacja skóry jest bardzo ważna.
3
Dwa razy do roku wykonaj drenaż limfatyczny twarzy. Zazwyczaj jeden zabieg składa się z pięciu do siedmiu sesji. Po takim zabiegu poprawia się ukrwienie twarzy, skóra wygląda znacznie młodziej, poprawia się jej koloryt, a niewielkie zmarszczki znikają nawet na kilka miesięcy, zwłaszcza te w okolicach ust. Jeśli nie masz czasu, aby odwiedzić salon kosmetyczny, raz w tygodniu po nałożeniu maseczki oczyszczającej wykonaj delikatny masaż twarzy. Zapytaj kosmetyczkę jak zrobić to samodzielnie w domu.
4
Nie zapominaj o stosowaniu kremów ochronnych. Wybierz te, które pobudzają skórę do produkcji kolagenu. Kremy te wygładzają skórę, wzmacniają barierę lipidową i poprawiają jej kondycję. Kremy odżywcze lepiej stosować, jeśli masz suchą lub bardzo suchą skórę. Krem powinien zawierać przeciwutleniacze, witaminy A, E, C oraz witaminę F, która likwiduje podrażnienia i eliminuje uczucie suchości.
5
Wszystkie kremy oraz kosmetyki powinny zawierać filtr SPF. Dzięki temu ochronisz skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania ultrafioletowego. Jest to szczególnie ważne, gdy cały dzień spędzasz siedząc przed komputerem.
6
Nie zapomnij kupić serum do twarzy. Pamiętaj jednak, by stosować je zawsze z kremem. Stężenie biologicznie czynnych składników jest znacznie wyższe w serum, niż w kremie i są one w stanie wniknąć w głębsze warstwy skóry. Jednak aby uniknąć przedawkowania tych składników, stosuj serum tylko dwa razy w ciągu roku – jesienią i na wiosnę. Serum należy nałożyć na skórę twarzy przed nałożeniem kremu, rano lub wieczorem.
7
Dwa razy w tygodniu nałóż na twarz maseczkę. Istnieją maseczki oczyszczające, redukujące zmarszczki, tonizujące i nawilżające. Maseczki zawierają w swym składzie zazwyczaj kolagen, witaminy z grupy B, witaminę A oraz E, a także minerały i kwasy owocowe. Wszystkie te elementy doskonale wpływają na poprawę stanu twojej skóry nawilżając ją i odżywiając.

Jeśli masz cerę mieszaną, możesz zastosować dwie maseczki w tym samym czasie. Dla przykładu na tłuste obszary nałóż maseczkę oczyszczającą, a na suche zastosuj maseczkę do skóry suchej. Nie należy stosować zbyt często maseczek odmładzających i z efektem liftingu, nakładaj je raz na dwa tygodnie. Stężenie składników aktywnych w tych maseczkach jest bardzo wysokie, przy częstym ich stosowaniu skóra może się do nich przyzwyczaić i przestać reagować. Istnieje również ryzyko wystąpienia alergii. Zachowaj ostrożność podczas usuwania maseczki z twarzy, nie naciągaj skóry.
8
Skóra wokół oczu wymaga specjalnej pielęgnacji. Wszystkie zmiany spowodowane przez wiek są zauważalne zwłaszcza w okolicach oczu. W zależności od problemu, którego chcesz się pozbyć wybierz odpowiedni produkt. Istnieją kremy z efektem liftingu, kremy przeciwko obrzękom, kremy likwidujące cienie pod oczami i wiele innych. Nie używaj do okolic oczu kremów, które nakładasz na całą twarz. Skóra na tym obszarze jest cieńsza i bardziej wrażliwa. Nie ma tam gruczołów, co oznacza, że skóra wokół oczu jest mniej chroniona przed czynnikami zewnętrznymi. Kupując krem upewnij się, że jest to produkt hipoalergiczny, dzięki temu unikniesz ewentualnych reakcji alergicznych.
?

Wskazówki
* Nie używaj kremu do twarzy i kremu pod oczy bezpośrednio przed snem. Kremy te zawierają dużo składników nawilżających, daj im więc dość dużo czasu, by mogły wchłonąć w skórę. W przeciwnym przypadku twoja twarz rano będzie opuchnięta.
* Zapytaj swojego lekarza o witaminy. Nie zapomnij regularnie ich przyjmować. Twoja skóra naprawdę ich potrzebuje.
* Rano przemywaj swoją twarz zimną wodą mineralną.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Krysia
31.01.2018
Trzeba nawilżać to główny element.